Avatar billede svanhovd Nybegynder
23. oktober 2002 - 10:52 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med at køre perlscript på localhost

Kører Win2000 server med ActivePerl 5.6. Jeg har ikke gjort noget ud over at køre installationsfilen for ActivePerl.

Køring af perlscript via kommandoprompt går helt fint, men køring af script via browser går ikke. Får bare en "The page cannot be displayed" fejl.

Her er scriptet jeg forsøgte at køre :
#!/usr/local/bin/perl
print "Content-type:text/html\n\n";
$a = 10;
$b = 20;
$c = $a * $b;
print "Resultat=$c";

Må jeg foretage nogen ekstra opsæt for at kunne køre perlscript via en browser?
Avatar billede kennie_nm Nybegynder
23. oktober 2002 - 11:51 #1
du skal sætte en webserver op, der kan sende en .pl fil videre til din perl-fortolker
Avatar billede svanhovd Nybegynder
23. oktober 2002 - 11:53 #2
kennie> Jeg kører naturligvis IIS :-). Men hvordan sender jeg en perl-equest videre til perlfortolkeren?
Avatar billede kennie_nm Nybegynder
23. oktober 2002 - 12:14 #3
det må være noget du beskriver i din iis konfigurationsfil
Avatar billede jespernaur Nybegynder
23. oktober 2002 - 17:16 #4
I

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q150/6/29.ASP

er der en fin vejledning til, hvordan man sætter det op til Perl i registry.

Mvh
Jesper Naur