Avatar billede mortan Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

DUALHEAD SKÆRME

Jeg har en Mermaid fladskærm og en samsung fladskærm. Jeg har til dem købt et skærm med en DVI og VGA port. Mermaid skærmen er i DFP format, så derfor har jeg købt en konverter (DFP - DVI)... Mit skærmkort hedder Matrox G550
Det er installeret korrekt og der er ingen fejl med ledningerne osv, men det virker simpelthen ikk!!! Er der nogen der kan svare mig på hvorfor?? KAn det være fordi at mit skærmkort ikke understøttes af XP???
HJÆLP MIG...
RGS. Morten
Avatar billede mortan Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:10 #1
PS. Samsung skærmen virker fint, men kan ikke få mermaiden til at virke... der er kun billede på den ene skærm altså...
Avatar billede john0000 Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:37 #2
Kortet understøttes af XP, er du sikker på at du har aktiveret 'Dualhead' i egenskaberne.
Avatar billede john0000 Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:43 #3
Der er iøvrigt lige kommet opdateret driver til Matrox i Windows Update
Avatar billede mortan Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:59 #4
Ja... jeg har været inde i egenskaber for skærm og de instillinger hvor der står aktiver Dualhead... det er sgu underligt! Men tak for svaret...
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
23. oktober 2002 - 08:33 #5
Hvis du bruger de drivere der fuldte med kortet, så virker det ikke.
Du skal hente de nyeste drivere fra Matrox.
Avatar billede mortan Nybegynder
23. oktober 2002 - 15:54 #6
Takker... hvor finder jeg de drivere???  Jeg fandt dem ikke i Windows update... :-)
Avatar billede jensendk Nybegynder
23. oktober 2002 - 15:56 #7
Vær opmærksom på at visse Mermaid fladskærme er ekstremt hys med refreshrate.

Har Mermaid skærmen virket før? og med hvilket skærmkort? Hvilket OS?
Avatar billede mortan Nybegynder
23. oktober 2002 - 17:23 #8
Jeg købte den på dba.dk. Så jeg ved hverken om den har virket før og med hvilket skærmkort eller os!!! Desværre... men jeg syntes at jeg har prøvet næsten alt for at få den skærm til at virke!
Der er overhovedet ikke noget på skærmen. Der er bare helt hvid skærm. Det er ligemeget om jeg har skærmstikket i eller det ikke er i!!!
Jeg har også prøvet med de nye drivere... uden held! Grafikkortet er helt nyt, og konverteren er helt ny, så det burde ikke være dem!
Skærmen kan vel ikke være defekt hvis der kommer hvid skærm nir man sætter strøm til??
Avatar billede jensendk Nybegynder
24. oktober 2002 - 08:17 #9
Du kan sætte den anden skærm på skærmkortet, konfigurere kortet med den refreshrate som Mermaid anbefaler, og så sætte mermaid skærmen på. Det virker, omend det er bøvlet.

Mermaid kan kontaktes på www.mermaid.dk, kundeservice@mermaid.dk. Hav modelnummeret klart, det skal de givetvis bruge.