Avatar billede bumle90 Nybegynder
22. oktober 2002 - 20:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Den bedste form

Hvordan laver man på den smarteste måde forms i jsp?
Jeg mener skal man bare have en standard side til alle forms, hvor man så vha af beans og custom-tags tilpasser siden til hvad brugeren har valgt eller hvordan gør man...Jeg er MEGET åben over for alle forslag. Tak på forhånd
Jeg har lovet 60 point ud, så jeg håber jeg får et par detaljerede svar. Evt. et par kodeeksempler :)
Avatar billede caspermadsen Nybegynder
23. oktober 2002 - 11:56 #1
Umiddelbart vil jeg ikke tilråde at have mere end 1 form og en bean per jsp, med mindre der er en speciel grund. Jeg vil anbefale at du istedet laver en jsp per form/bean. på den måde bliver dine jsp'er ikke komplekse. Se eventuelt http://jakarta.apache.org/struts
Avatar billede warpgiga Nybegynder
30. maj 2003 - 19:54 #2
Jeg har lavet mit eget form-render system, hvor jeg via en servlet genererer et par xml filer som beskriver model, design og data. de filer hentes via JS fra klienterne og bruges til at generere formularen, samt validering m.m..
Når man submitter laver et js program en xml fil udfra formens data, som sendes tilbage til dispatcheren på serveren.

Hvis man ikke er til JS kode på klienten, så kan disse dele sagtens udføres på serveren via en endnu ikke udviklet servlet ;)
Avatar billede bumle90 Nybegynder
24. august 2004 - 17:34 #3
lukker