Avatar billede daffydk Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forhindre 1 bruger at logge på 2 pcér på en gang

Hej hvordan
Forhindrer man 1 bruger at logge på 2 pcér på en gang
Dvs. at den samme bruger IKKE må logge på mere en en maskine af gangen
Jeg ved at der findes programmet USERLOCK men den er godt nok bare pebret i pris når det gælder en større virksomhed
Så jeg tænkte det muligvis var mulig at lave det med et logon script der på en eller anden måde kan se eller tjekke om den samme bruger er logget på et andet sted og hvis han er det så vil han blive smidt af med logout.exe filen
Mvh
Daffydk
Avatar billede jansimon Nybegynder
23. oktober 2002 - 20:43 #1
Det er jeg ret sikker på ikke kan lade sig gøre, desværre. Du kan låse hvilke arbejdsstationer en bruger må logge på fra, men ikke antallet af samtidige logins.

/Jan Simon
Avatar billede daffydk Nybegynder
23. oktober 2002 - 21:25 #2
Det var godt nok ikke liiiiige det svar jeg var ude efter men ok jeg har godt nok osse problemmer med at finde noget om det så det var derfor jeg spurgte men ak ja så må der vel nok investeres i USERLOCK programmet
men tak for svaret alligevel og du for dine point(nemt tjent)
Avatar billede kane Juniormester
23. oktober 2002 - 21:28 #3
daffydk
hvis du ikke kan bruge svaret, skal du da ikke give dem alle væk, man kan give lidt som tak men 200 for det svar....vildt
Avatar billede jansimon Nybegynder
23. oktober 2002 - 22:05 #4
daffydk >> Du har ganske ret og det kan jo også vise sig at jeg ikke har ret.

/Jan Simon