Avatar billede krisse Nybegynder
22. oktober 2002 - 13:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indhold af felter fra en form skal føres over i en anden...

Hej...

Jeg har en form, hvor man udfylde diverse ting. Disse ting skal kunne føres videre i næste form, så de også kan bruges der.

Hvordan kan det lade sig gi' sig?
Avatar billede wise Seniormester
22. oktober 2002 - 13:53 #1
ja ....
Avatar billede wise Seniormester
22. oktober 2002 - 13:54 #2
Det er svært at svare mere præcist når du spørger så upræcist.
Alt efter hvilken måde du har opbygget din aplikation kan du enten lade den nye form "arve" fra den gamle, eller du kan via kode kopiere enkelte eller alle felter fra den gamle til den nye form...
Avatar billede karstenv Nybegynder
22. oktober 2002 - 14:01 #3
WISE du er nu også så pinippen :-) hehe

Men det er rigtig du bliver nød til at være mere præsis i dit spørgsmål, eller fortælle noget mere om hvad du vil opnå.
Avatar billede wise Seniormester
22. oktober 2002 - 14:05 #4
;-)
Avatar billede krisse Nybegynder
22. oktober 2002 - 14:52 #5
Jeg skal arve... Og jeg vil helst bruge Lotes @commands og @functions, hvis det kan lade sig gøre. Hvis det ikke kan, så er det vel også ok.

Jeg har forsøgt mig med Domino 5 Designer Hjælp, og har kigget på dette eksempel:

Examples: @DocumentUniqueID

  1.    In a column formula,
@Text(@DocumentUniqueID)
displays the string: FF863D8A:CB6E2210-852561BD:005867C7.
  2.    In a computed field formula,
@DocumentUniqueID
creates a doclink to the current document.
  3.    You want the Project field on a child document (created with a Reponse form) to match the Project field on the parent document (created with a Main Topic form). In the form Properties box for Response, check Formulas inherit values from selected document. Make Project a computed field and give it the formula
Project
This places the Project field from the Main Topic into the Project field of a newly-created Response.
  4.    Field inheritance only happens once: when the Response is created. But you want to access the Main Topic even after its Response has already been created. Therefore, you do the following:
Create a hidden view in the database, called "By doc ID."
The selection formula for the view is:
SELECT Form = "Main Topic"
The first column is sorted and its formula is:
@Text(@DocumentUniqueID)
Create an agent that runs on a schedule, selects all documents in the database that use the form "Response," and runs the following formula:
FIELD Project := @DbLookup("":""; ""; "By doc ID"; @Text($Ref); "Project");
@All
Each time the agent runs, it performs a lookup into the By doc ID view to find the Main Topic that's the parent of the current Response (that is, the document whose @DocumentUniqueID matches the current document's $Ref field). It then copies the contents of the Project field from the parent to the child.
  5.    The following formula accomplishes the same task as the formula in the agent above, but eliminates the need to create an extra view. It also eliminates the need to use @DocumentUniqueID, because @GetDocField automatically finds the document pointed to by $Ref.
FIELD Project:=@GetDocField($Ref; "Project");
@All
Avatar billede krisse Nybegynder
22. oktober 2002 - 15:57 #6
Dvs. at jeg har et en form, hvor man indtaster noget. Derefter kan man vælge at gå til en anden form. Denne anden form skal hive nogle felters indhold fra den første form over...
Avatar billede wise Seniormester
22. oktober 2002 - 17:16 #7
Frit efter hukommelsen
- Den nye formular skal sættes til at arve ved opstart (form property)
- De enkelte felter på den nye form skal have feltnavnet fra den gamle form som default value....
Avatar billede cdelicht Nybegynder
27. oktober 2002 - 19:19 #8
jaee, men eksemplet med @GetdocField kan også bruå anden vis. Når man f.eks. opretter 1. dokument i et respons hieraki får det et (lad os kalde det) MainDocUNID. Dette UNID gemmes på hver respons der oprettes herefter. Dvs. der gemems et separat felt med denne værdi. På denne måde kan der hentes en hvilken som helst værdi fra hoved dokumentet selv uden at denne værdi er nedarvet. På selv et respone i f.eks. 5 led kan der referers til hoved dokumentet vha. @GetDocField(MainDocUNID; "feltnavn").
Men ellers kan der blot arves fra main til response ved at have felt(er) med smme navn på de forskellige foms og sætte form property til at nedarve værdier i disse felter.