Avatar billede kurt Nybegynder
22. oktober 2002 - 13:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Søgning på flere ord

Hej allesammen

Jeg bruger flg. kode til at søge i vores telefon-database:
----------------------------------------------
strKeyword = Trim(Request.Form("Keyword"))
If Len(strKeyword) = 0 Then
    ' Hvis der ikke er skrevet i feltet
    Response.Clear
    Response.Redirect("soeg.htm")
Else
    ' Hvis der er skrevet i feltet
    strKeyword = Replace(strKeyword,"'","''")
End If

' Opbygger en dynamisk SQL streng
strSQL = "SELECT ID, Navn, Adresse, Bynavn, Beskrivelse FROM Kunder WHERE"
strSQL = strSQL & " (Navn LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (Adresse LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (Bynavn LIKE '%" & strKeyword & "%')"
strSQL = strSQL & " OR (Beskrivelse LIKE '%" & strKeyword & "%')"

[Tlf-arbejde], tlf.[Lokal-nr], tlf.[Tlf-Privat] FROM tlf WHERE tlf.Fortroligt)=False ORDER BY tlf.Afdeling"
Sql = "Select tlf.* FROM tlf WHERE (Fortroligt=False AND "
Sql = Sql & " (Fornavn LIKE '%" & strKeyword & "%')"
Sql = Sql & " OR (Efternavn LIKE '%" & strKeyword & "%')"
Sql = Sql & " OR (adresse LIKE '%" & strKeyword & "%')"
Sql = Sql & " OR (postnr LIKE '%" & strKeyword & "%')"
Sql = Sql & " OR (by LIKE '%" & strKeyword & "%')"
Sql = Sql & " OR ([Lokal-nr] LIKE '%" & strKeyword & "%'))"
Sql = Sql & " ORDER BY tlf.FORNAVN"

set MyConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
MyConn.Open "tavlen"
----------------------------------------

Hvordan kan jeg få den til at virke når jeg søger på hele navnet?
I øjeblikket virker den kun hvis jeg søger på f.eks. Poul ELLER Hansen, men ikke på Poul Hansen

Mvh. Kurt
Avatar billede nozio Nybegynder
22. oktober 2002 - 14:08 #1
Du kan slå 2 felter sammen i din where - som f.eks.:

where (Fornavn + ' ' +  Efternavn like '%" & strKeyword & "%')
Avatar billede medions Nybegynder
22. oktober 2002 - 14:52 #2
Hvis du søger under hele navnet altså Poul Hansen, så er det oxo den post der kommer frem først! -Ellers kan du ikkek.. For så skal du hen og ha' en ren WHERE clouse...Altså fx.:

strSQL = "SELECT Navn FROM Kunder WHERE Navn = 'Poul Hansen'"

- i dit tilfælde ville det se sådan ud:

strSQL = "SELECT Navn FROM Kunder WHERE Navn ='" & strKeyword & "'"

//>Rune
Avatar billede kurt Nybegynder
22. oktober 2002 - 15:26 #3
Nozio.
Lige i øjet! Det virker. Point afsendt.

Du skulle vel ikke også have en løsning på hvordan man kan søge på f.eks navn OG by. Altså en AND løsning som hos Google?