Avatar billede hdg Nybegynder
22. oktober 2002 - 13:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan vise/begrense poster i skjema

Hei

Jeg har ett skjema, i dette skjemaet har jeg en kombinasjonsboks, som begrenser hvilkne data som skal vises i skjema.

Dersom kombinasjonboksen har verdi 1 , vises kun postene med verdi 1. Jeg har har 36 forkjellige verdier.

Når kombinasjonsboksen er tom. Skal alle postene vises i skjema

Jeg har prøvd å lage en sql setning som skal løse problemet, men får den ikke til å fungere :

IIf([Skjemaer]![frm]![cboFeil] Is Not Null;[Skjemaer]![frm]![cboProblem];Like "*")

Jeg har også prøvd uten "Like".

Kan noen gi meg ett tips ?
Jeg bruker Access97.
Avatar billede rasmusd Praktikant
22. oktober 2002 - 13:14 #1
Hvis skemaet er en formular, ville det næmmeste være at lave en formular med postværdierne 1-36, og derefter en underformular der har underordnede og overordnede felter efter postværdien, og det felt i underformularen der indeholder værdierne.
SÅ vises alle poster, hvis der ikke er valgt noget.
Avatar billede hdg Nybegynder
22. oktober 2002 - 13:16 #2
jeg la ut feil sql setning på eksperten

IIf([Skjemaer]![frm]![cboProblem] Is Not Null;[Skjemaer]![frm]![cboProblem];Like "*")
Avatar billede mugs Novice
22. oktober 2002 - 13:47 #3
Prøv at se dette spørgsmål
Avatar billede mugs Novice
22. oktober 2002 - 13:47 #4
Avatar billede hdg Nybegynder
22. oktober 2002 - 14:10 #5
Kombinasjons boksen som begrenser hvilke poster som skal vises er i ett overordnet skjema, mens alle postene er i ett underordnet skjema.

Sql setningen er RecordSource til underskjema.
Avatar billede hdg Nybegynder
22. oktober 2002 - 15:58 #6
Jeg har løst problemet, jeg fjernet "like"*""
Avatar billede mugs Novice
22. oktober 2002 - 20:22 #7
Kunne du så ikke acceptere dit eget svar, så spørgsmålet kan afsluttes?
Avatar billede hdg Nybegynder
23. oktober 2002 - 08:09 #8
sorry  :)