Avatar billede flemmingc Praktikant
22. oktober 2002 - 10:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indspille Makro - rette i text-box (siderhoved/sidefod)

Hvordan retter man i en text-box, som er "gemt"/"oprettet" under 'sidehoved/sidefod's funktionen.

Når man vælger at indspille en makro, kan man kun få adgang til selve sidehovedet/-foden - text-boxen er lukket land!! Hvem har nøglen?
Avatar billede rvm Nybegynder
22. oktober 2002 - 10:51 #1
1. Indsæt et bogmærke i tektsboksen f.eks. bogmærket "Tekst"
2. Gå til bogmærket via Application.bookmarks("Tekst").Select
Avatar billede flemmingc Praktikant
22. oktober 2002 - 10:59 #2
virker ikke - word kan ikke finde det angivet bogmærke!!! Man kan godt opppe rundt i sidehoved/-fod, men ikke komme ind i text-boxen?
Avatar billede rvm Nybegynder
22. oktober 2002 - 11:04 #3
Du skal bare først åbne sidehovedet via din kode
Avatar billede rvm Nybegynder
22. oktober 2002 - 11:06 #4
F.eks. sådan her:

    If ActiveWindow.View.SplitSpecial <> wdPaneNone Then
        ActiveWindow.Panes(2).Close
    End If
    If ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdNormalView Or ActiveWindow. _
        ActivePane.View.Type = wdOutlineView Then
        ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdPrintView
    End If
    ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekCurrentPageHeader
    ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekMainDocument

    ActiveDocument.Bookmarks("Tekst").Select