Avatar billede flumse Nybegynder
21. oktober 2002 - 23:07 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

Skærmbilledet bliver gulligt

Periodisk bliver skærmbilledt gulligt.
Man kan sagtens læse og se billeder, men det er jo ikke så fedt at alt får et gulligt skær.
Er det mon min skærm 14" amitech der er ved at stå af efter 2.5 år??
eller mit ligeså gamle woodoo 2000 grafikkort der er ved at dø??
Nogle erfaringer og gode bud???????
flumse
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
21. oktober 2002 - 23:10 #1
dit stik sidder som det skal og er skruet fast hvis ikke så gør det og se om det ikke hjælper
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. oktober 2002 - 23:14 #2
det kan både være grafikkort, kabel, stik og monitor der er noget galt med.
Stik og kabler viser fejlen når man rykker i dem.
Er fejlen i monitoren er det straks sværere at afsløre.
Grafikkort - prøv at låne et andet.
Avatar billede fido82 Nybegynder
22. oktober 2002 - 12:16 #3
fejlen er som oftes i, at der er løs forbindelse i dit skærmkabel. Det er set mange gange før
Avatar billede nikolan Nybegynder
22. oktober 2002 - 12:17 #4
Hvis din skærm er indstillet med for meget kontrast holder skærmen ikke så længe og vil vise et misfarvet billede med tiden....
Avatar billede flumse Nybegynder
22. oktober 2002 - 13:51 #5
Tak for de gode bud, nu ved jeg da noget om hvad det kan være..
Faktisk mærkede det som om at kablet sad løst bag i kabinettet,
så måske det var det,,men det har godt nok været periodisk så det er svært at afgøre,,,,
>hpdenmark
>retaxes er i ligeglade med point jeg tænkte 10 til hver af jer og fem til nikolan og fem til fido,,, men så må i lige fyre et svar ind..
flumse
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. oktober 2002 - 14:04 #6
nej da, vi er ikke ligeglade med point ;o)
Avatar billede zhriver Nybegynder
22. oktober 2002 - 14:20 #7
HEHE, har faktisk en skærm magen til, også samme alder.
Laver samme tricks, men min bliver også grøn og blå.
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:57 #8
svar kommer her
Avatar billede flumse Nybegynder
22. oktober 2002 - 22:45 #9
Jeg takker for råd og vejledning,,,
flumse
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. oktober 2002 - 23:22 #10
takker for pointene..
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
23. oktober 2002 - 18:50 #11
takker for point