Avatar billede michael-larsen Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:29 Der er 23 kommentarer

Bundkort problemer

Jeg har fået et monster problem som virkeligt gør mig rasende.
Jeg har lige købt en AMD XP-2100+ 1733 MHZ, 256 ram og et ECS K7S5A bundkort og udover det har jeg et GeForce 2 MX 400 med 64 ram.

Når jeg spiller mine spil går den lige pludselig kold og siger en mærkelig lyd i højtalerne?????
Jeg fik dog spillene til at virke ved at sætte (FSB) ned til 100/100 MHZ istedet for 133/133 MHZ. Så troede jeg at problemet var løst men nej.

Når jeg har gjort det så det virker, så kører den kun som en XP-1500+, altså en 1300 MHZ. Dette vil jeg da ikke acceptere når jeg køber en 1733 MHZ, at den så kun kan virke som en 1300 MHZ.

HVORN LØSER JEG DETTE PROBLEM?? Please hjælp
Avatar billede supernewbie Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:31 #1
alle dine spil?
Avatar billede henrik-henrik Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:31 #2
hvor varm er din cpu når du kører 1733mhz?
Avatar billede begere Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:32 #3
... Dit grafikkort er clocket for meget eller du bruger en forkert grafik driver ..prøv driversguide!!!
Avatar billede supernewbie Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:32 #4
tjek din bios... Der kan du se varmen...
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2002 - 21:32 #5
Hvilken type RAM?
Avatar billede nameless Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:33 #6
tror evt. du bør kigge på GeForce 3-4 og helst ikke MX versionen ;D har selv GeForce 2 Mx400 32mb og det er sk0d ;(
Avatar billede begere Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:34 #7
...Med alt respekt det er ikke et cpu problem!!! Men skyldes  over resistans i grafikkortes chip..enten pga en forkert driver eller fordi den er overclocket.. hvis han skal ha en ny blæser skal det være til grafikkortet..eller en chassi blæser!!
Avatar billede praetorian Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:34 #8
Den lyd der kommer i dine højtalere skulle vel ikke være en en art for hyletone vel ??.
Avatar billede begere Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:36 #9
Geforce 2 mx .. er sku et oki kort til en sådan maskine...!!! men det er tit udstyret med en dårlig blæser ... og driverne stinker .. hent nvidias detonator... fra nvidia.com!!! er ikke nødvendigvis den nyeste som er den bedste!!!
Avatar billede daliwi Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:36 #10
Jeg havde det samme problem, og det viste sig at skyldes rammene. Hvor hurtige er dine ram???
Avatar billede begere Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:38 #11
Hvis du ikke Vil invistere i en ny blæser kan du underclocke kortet i stedet !!!!
Avatar billede begere Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:39 #12
..Er ikke et ram problem!!! Og da slet ikke hastigheden... så tilter den ikke kun midt i et spil, hvis det endelig skulle være et ram problem..skulle det være fordi han blander ram typer fra flere forskellige fabrikanter... kan konflikte med grafikkortets ram!!
Avatar billede begere Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:41 #13
Et geforce 2 mx ..... kræver ikke hurtige ram!!!! om han så køre med gamle edo ram!! kan de følge med.. han overbelaster grafik kortet for hårdt... !!!! derfor kunne han få det til at virke da han satte fps ned!!!
Avatar billede begere Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:43 #14
...Den bedste løsning!!! er klart nvidiadrivere... en chasi blæser!!! en golden orb på kortet!!! ... så sparker den røv!!!!!
Avatar billede daliwi Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:46 #15
Ja, i må meget undskylde, men jeg havde pc100 ram siddende i min pc, og når jeg kørte 133/133 på FSB'en, så virkede min PC fint, bare ikke i spil, der gik den ned.
Avatar billede daliwi Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:46 #16
Han skriver ikke FPS, men FSB!!!
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2002 - 21:49 #17
begere> Lad være med at udtale dig om noget du ikke har forstand på.

Det kan sagtens være et RAM problem, der først opstår ved en vis temperatur.

Bemærk at du allerede har skrevet 7 indlæg. Dette er ikke en chat, men et seriøst IT-Forum.
Avatar billede daliwi Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:53 #18
michael-larsen> check om dine ram er hurtige nok til at køre 133/133 mhz, det skal mindst være pc133 ram.
Avatar billede daliwi Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:54 #19
Du skal huske, at hvis du har to ramklodser i og den ene er pc133 og den anden pc100, så kører de begge 100 mhz.
Avatar billede michael-larsen Nybegynder
21. oktober 2002 - 22:46 #20
Hør her venner :) Mine ram er skam hurtige nok for det er 256 mb DDR ram. Jeg har ikke selv clocket kortet så hvorn kan det være det? Computeren er ikke over normal temperatur. Jeg har prøvet Nvidias detonator + div. drivere, men det virker stadig ikke :( Hvad fanden skal jeg gøre?????
Avatar billede nomad Nybegynder
21. oktober 2002 - 23:11 #21
Har selv haft Ram problemer på ECS bundkort af samme type(KØB DET ALDRIG EVER<-->NEVER det skoder MAX)

Prøv at skifte slot på dine ram det har hjulpet for mig!!!

VH NOMAD
Avatar billede michael-larsen Nybegynder
22. oktober 2002 - 00:11 #22
Bare lige til jeres oplysning hvis nogen har en løsning, så er mit system ca. 34 grader og min cpu er ca. 51 grader. Det er ikke en hyle lyd i højtalerne men nærmere en brumme lyd..
Avatar billede praetorian Nybegynder
22. oktober 2002 - 08:27 #23
OKi, for hvis det havde været en hyletone havde vi muligvis samme problem.