Avatar billede tor_f Nybegynder
21. oktober 2002 - 19:28 Der er 4 kommentarer

"write access" af bruger (www)

Hej med jer

Jeg ved hvordan man kører en chmod i dreamweaver, men er ikke helt klar over hvordan man gør dette:

Hjælpe tekst i et gratis phpscript:"The full path on physical disk to the directory where your photos will be stored. This directory should start off empty -- Gallery will fill it. Note that this directory needs to have write access by the user who is running the web server (in your case this user is www)"

Altså jeg har lavet en ny mappe som jeg så skal give write access, men hvordan gør man det lige for forskelige brugere?
Avatar billede fangel Nybegynder
21. oktober 2002 - 19:36 #1
hmm... hvis det er er på en windows server er det ligemeget... hvis det er på unix/linux/freebsd så skl du hve en bedre FT klient som fx CuteFTP... den kan lave det ved at du højre klikker på mappen og vælge CHMOD...

Morten
Avatar billede tor_f Nybegynder
21. oktober 2002 - 19:43 #2
jo, men jeg ved godt hvordan man laver chmod på en mappe, og det kan man også sagtens gøre i dreamweaver:

bare skriv "site chmod ### /docs/www.etellerandet.dk/enellerandenfil.html" i ftp command promten.

Jeg ved bare ikke hvad de mener med at man skal give write access til en bestemt bruger.
Avatar billede tor_f Nybegynder
21. oktober 2002 - 19:45 #3
det er iøvrigt ikke vigtigt at det er i dreamweaver, bare jeg finder ud af det på en eller anden måde :)
Avatar billede fangel Nybegynder
21. oktober 2002 - 20:01 #4
det skal bare være CHMOD (0)777...