Avatar billede suhail Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

uploade af billeder

er der en der kan hjælpe mig med at lave koden til uploade af billeder til hjemmesiden. jeg kan godt med tekstfiler, men ikke billeder ???
Avatar billede keysersoze Guru
21. oktober 2002 - 14:59 #1
upload af billeder i javascript? det tvivler jeg meget på man kan - dertil skal du bruger et serverside script som fx asp eller php
Avatar billede suhail Nybegynder
21. oktober 2002 - 15:10 #2
ja det er da rigtigt, men jeg kan godt lave den hvis det er upload af filer som tekst, men ikke billeder, jeg sender lige koden til tekst:

</head>
<body>

<form name="the_form" method="post" action="/your-cgi-page">
<input type="file" name="the_file" id="the_file">
<input type="submit" onclick="validateForm()">
<script language="JavaScript">
function validateForm()
{
var fileaddress = document.the_form.the_file.value;
uploadFile(fileaddress);
}
</script>
<script language="JScript">
function uploadFile(fileaddress)
{
var FSO;
FSO = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject");
// Reset fileaddress to contact this:
fileaddress = FSO.OpenTextFile(fileaddress, 1);
document.write("<input type=\"hidden\" name=\"infofile\" value=\"" + fileaddress.ReadAll() + "\">.");
}
</script>
</form>

</body>
</html>
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2002 - 16:31 #3
Hvis jeg var dig, ville jeg bruge PHP eller ASP. Så udvider du også browserkompatibiliteten.
Avatar billede suhail Nybegynder
21. oktober 2002 - 18:07 #4
ok ved hvordan man bruger det iforbindelse med asp og kan du lave koden ??
Avatar billede keysersoze Guru
21. oktober 2002 - 18:12 #5
i asp findes der to muligheder

1. led på www.netcoders.dk eller www.activeserverpages.dk efter et script der hedder "upload uden komponet"

2. find ud af hvilket uploadkomponent din server understøtter og kig på komponentens hjemmeside - der er somregel færdige eksempler m.m.
Avatar billede suhail Nybegynder
21. oktober 2002 - 18:50 #6
jaaaa det hjalp meget, jeg takker dig meget for koden.
Avatar billede keysersoze Guru
21. oktober 2002 - 18:52 #7
nu er det ikke mig der har lavet den hvis du tænker op det "upload uden komponent" - men kan det bruges er det da i orden :)
Avatar billede suhail Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:56 #8
jeg takker