Avatar billede ibob1000 Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Handel med kreditkort eller ej

Hej Alle sammen

Mit spørgsmål går på om man på sit site skal kunne købe med kreditkort eller om folk bliver afskrækket af at de ikke kan. Plus hvor eller hvordan kan man få sit produkt lanceret. Må man sende uopfordrede mails til virksomheder, eller skal man bruge Post Danmark til at komme i kontakt med virksomhederne? Er der nogen der har gode idéer om disse spørgsmål? Se eventuelt http://www.ntconsult.dk

Hilsen iBob
Avatar billede neteffect Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:57 #1
Online betaling med kreditkort er ideelt, hvis leverancen er eletronisk.
Hvis leverancen er fysisk, har betalingsformen mindre betydning. Leveringstid og -sikkerhed er mere væsentlige. Som kunde kan man endda have betænkeligheder, hvis der skal betales elaktronisk, før varen leveres.

Næste spørgsmål: Som udgangspunkt er det forbudt at sende uopfordrede mails i salgsøjemed til virksonheder og enkeltpersoner.
Se eventuelt artiklen "Markedsføring pr. e-mail - hvad må man så?", http://www.neteffect.dk/nl.asp?show=articles&article=301
Avatar billede flse Nybegynder
21. oktober 2002 - 15:01 #2
Lige en kort kommentar til "neteffect".

Såfremt betalingen er fysisks, må man ikke hæve pengene fra kundens konto FØR ordren faktisk er afsendt. Det gælder ihvertfald hvis man handler igennem PBS (Dankort, Mastercard m.m.)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
21. oktober 2002 - 15:33 #3
I neteffects artikel beskrives det meget ud fra en månedsmail/nyhedsbrev men her er problemet faktisk mere "Lov om persondata" der er interessant end "Lov om markedsføring".

En idé som er ufattelig banal men som ofte virker kan du se i indlæg nummer 4 her:

http://www.startfirma.dk/forum_vispost.php?id=60&pg_name=job&lng=dk&kat=1486

Endeligt kan dit salgsbrev være afgørende. Det kan du læse mere om her:

http://193.3.126.32/inspiration/inspiration43.asp

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede ibob1000 Nybegynder
21. oktober 2002 - 15:45 #4
Er det bare mig, eller er markedsføringsloven lavet for at hjælpe Post Danmark, for om man får en mail eller et brev med posten er da lige generende.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
21. oktober 2002 - 15:47 #5
ibob1000>

Den er lavet for ellers fik du flere tusinde mail hver dag :)
Avatar billede ibob1000 Nybegynder
21. oktober 2002 - 15:52 #6
Ved i hvem der er billigst, at bruge hvis jeg nu skulle finde på, at benytte betaling med kreditkort?

Hilsen iBob www.ntconsult.dk
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
21. oktober 2002 - 15:53 #7
www.freepay.dk og www.interpay.dk er billigst (såvidt jeg ved)
Avatar billede it-ekspert.dk Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:19 #8
Husk at du også skal have en indløsningsaftale med PBS. Den fås i banken og koster 1000,-

Mvh www.it-ekspert.dk
Avatar billede jensenjensen929 Nybegynder
26. oktober 2002 - 22:58 #9
Jeg har aldrig, af kunder, blevet opfordret til at kunne modtage elektronisk betaling.

www.smaa-el.dk