Avatar billede luttermann Nybegynder
21. oktober 2002 - 13:56 Der er 8 kommentarer

Fejl ved kørsel af forespørgsel; decimalfilter

Jeg har en forespørgsel der opretter en ny tabel vha sql, med nogle inner joins og nogle betingelser. Men får følgende fejlmeddelelse:

Præcisionen af decimalfilter er for lav til at godkende det tal du forsøger at tilføje

Men hvad er det for et decimalfilter... den nye tabel eksisterer jo ikke endnu og der er ingen decimalbetingelser i sql'en ??!!
Avatar billede terry Ekspert
21. oktober 2002 - 14:02 #1
can we see the SQL please? and also information of the original table
Avatar billede luttermann Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:06 #2
Yep !

SELECT [X_KUNDE].[FORBRUGSSTED_ID], [X_KUNDE].[KUNDE_NUMMER], [X_INSTALLATION].[INSTALLATION_ID], [X_INSTALLATION].[INSTALLATION_NR], [X_ACONTO_FORBRUG].[TÆLLEVÆRK_ENHED_ID], [X_ACONTO_FORBRUG].[ACONTO_FORBRUG], [X_ACONTO_FORBRUG].[FORVENTET_FORBRUG], [X_ACONTO_FORBRUG].[FAKTISK_FORBRUG], [X_RATEOPLYSNING].[TILBAGEBET_DATO], [X_RATEOPLYSNING].[FORBRUGS_ÅR], [X_AFREGNINGSGRUPPE].[AFREGN_GRP_NR], [X_KUNDE].[ADMINISTRATOR_ID], [X_KUNDE].[ALT_ADRESSE_ID], [X_KUNDE].[PERSON_SE_NUMMER] INTO EL_FORBRUG_ÅR_KUNDER
FROM (((X_KUNDE INNER JOIN X_AFREGNINGSGRUPPE ON [X_KUNDE].[AFREGN_GRUPPE_ID]=[X_AFREGNINGSGRUPPE].[AFREGN_GRUPPE_ID]) INNER JOIN X_ACONTO_FORBRUG ON [X_KUNDE].[KUNDE_ID]=[X_ACONTO_FORBRUG].[KUNDE_ID]) INNER JOIN X_INSTALLATION ON ([X_KUNDE].[FORBRUGSSTED_ID]=[X_INSTALLATION].[FORBRUGSSTED_ID]) AND ([X_ACONTO_FORBRUG].[INSTALLATION_ID]=[X_INSTALLATION].[INSTALLATION_ID])) INNER JOIN X_RATEOPLYSNING ON [X_ACONTO_FORBRUG].[RATEOPLYSNING_ID]=[X_RATEOPLYSNING].[RATEOPLYSNING_ID]
WHERE ((([X_INSTALLATION].[FORBRUGSART_ID])=4) And (([X_KUNDE].[TIL_DATO])=#12/31/9999#) And (([X_ACONTO_FORBRUG].[FORVENTET_FORBRUG]<0 Or 0<[X_ACONTO_FORBRUG].[FORVENTET_FORBRUG]) Or ([X_ACONTO_FORBRUG].[FAKTISK_FORBRUG]<0 Or 0<[X_ACONTO_FORBRUG].[FAKTISK_FORBRUG])) And ([X_RATEOPLYSNING].[FORBRUGS_ÅR]=2002) And ([X_AFREGNINGSGRUPPE].[AFREGN_GRP_NR]<=24 Or [X_AFREGNINGSGRUPPE].[AFREGN_GRP_NR]=634))
GROUP BY [X_KUNDE].[FORBRUGSSTED_ID], [X_KUNDE].[KUNDE_NUMMER], [X_INSTALLATION].[INSTALLATION_ID], [X_INSTALLATION].[INSTALLATION_NR], [X_ACONTO_FORBRUG].[TÆLLEVÆRK_ENHED_ID], [X_RATEOPLYSNING].[FORBRUGS_ÅR], [X_RATEOPLYSNING].[TILBAGEBET_DATO], [X_ACONTO_FORBRUG].[ACONTO_FORBRUG], [X_ACONTO_FORBRUG].[FORVENTET_FORBRUG], [X_ACONTO_FORBRUG].[FAKTISK_FORBRUG], [X_AFREGNINGSGRUPPE].[AFREGN_GRP_NR], [X_KUNDE].[ADMINISTRATOR_ID], [X_KUNDE].[ALT_ADRESSE_ID], [X_KUNDE].[PERSON_SE_NUMMER];

Som det kan ses så tages det fra flere forskellige tabeller
Avatar billede terry Ekspert
21. oktober 2002 - 14:10 #3
I assume that if you just make a SELECT then you do get a result set?
Avatar billede luttermann Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:20 #4
Hmmm... jeg prøvede lige og det giver samme fejlmeddelelse
Avatar billede fynbohans Nybegynder
21. oktober 2002 - 16:03 #5
Decemalfilter betyder måske at du har brugt en forkert datatype.
Hvis du bruger decimaltal skal datatypen være Reelt Tal,
eller hvis der skal regnes på tallet, Dobbelt reelt tal.
Avatar billede terry Ekspert
22. oktober 2002 - 08:21 #6
so we can be sure that it is NOT because your INSERTing into another table!
Is it possible for you to send the dB to me so I can take a look?
eksperten@santhell.dk
Avatar billede terry Ekspert
22. oktober 2002 - 12:14 #7
luttermann>hows it going?
Avatar billede terry Ekspert
23. oktober 2002 - 09:11 #8
..