Avatar billede mike_t Nybegynder
19. marts 1999 - 00:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Nyhedsgruppe

Nyhedsgruppe på egen hjemmeside

Hvordan kan man oprette en nyhedsgruppe på sin egen hjemmeside der automatisk åbner outlook express. skal der ligge et specielt program på webhotellet? se eks. på www.lr.dk under diskusion.
Avatar billede long Nybegynder
19. marts 1999 - 09:57 #1
Hvis det er en Nyhedsgruppe der findes såsom "comp.os.linux.announce" kan du linke til den sådan at ens news-group-klient starter således:
<A HREF="news:comp.os.linux.announce">comp.os.linux.announce</A>
Avatar billede mike_t Nybegynder
19. marts 1999 - 10:37 #2
Ok det vidste jeg godt. Men problemet er at det er en intern gruppe med password der ikke ligger som standard nyhedsgruppe
Avatar billede long Nybegynder
19. marts 1999 - 10:43 #3
Har i en nyhedsgruppe server? Eller er det en CGI applikation der kører nyhederne?

Man kan vist også logge sig ind i en nyhedsgruppe via brugernavn & password.
Avatar billede mike_t Nybegynder
19. marts 1999 - 10:47 #4
Nej jeg er på helt bar bund. Jeg har brug for at lave et intern diskussionsforum for nogle kolegaer. De er alle vandt til at bruge outlook express. Derfor var det smart at kunne anvende denne funktion. Har du været ude og se på www.lr.dk under diskusion?
Avatar billede long Nybegynder
19. marts 1999 - 10:52 #5
Ja nu har jeg. Det ser fint ud!

Vi skulle måske invitere webmaster@lr.dk til denne tråd.

Så kan han/hun hjælpe. Men så afvis lige mit svar, så webmaster@lr.dk kan få noget for ulejligheden!
Avatar billede mike_t Nybegynder
19. marts 1999 - 10:55 #6
Det var ikke lige det, men der kommer nok et nyt.
Avatar billede mike_t Nybegynder
19. marts 1999 - 10:56 #7
god ide, men de vil nok have en masse penge for at hjælpe.
Avatar billede heal Nybegynder
20. marts 1999 - 16:19 #8
Såvidt jeg ved kan du installere MS Information Server og lade den tage sig af dine nyhedsgrupper.
Avatar billede mike_t Nybegynder
20. marts 1999 - 20:46 #9
ER det exchangeserver du mener?
Avatar billede heal Nybegynder
21. marts 1999 - 02:47 #10
Såvidt jeg husker er Exchange Server en del af Information Server pakken, men jeg KAN da tage fejl.
Det kan jo også være at tingene er pakket anderledes her i ATLANTA/USA :0)
Avatar billede mike_t Nybegynder
21. marts 1999 - 12:59 #11
Kender du noget til bøger der omhandler emnet heal?
Avatar billede heal Nybegynder
21. marts 1999 - 17:42 #12
F.eks "Internet Information Server" af Allen Wyatt. Den koster omkring $40.- hos www.amazon.com.
Anyways, mike_t har faktisk ret; Det jeg taler om ER Exchange Server. Årsagen til forvirringen er at vi i vort firma har modtaget de to pakker bundled. Som MS Solution Partner modtager vi nemlig AL ny MS Software løbende. Jeg beklager fejlen og takker mike_t for korrektionen!
Avatar billede aguru Nybegynder
29. oktober 2002 - 01:09 #13
here yo go, din helt egen news server virker på lokal og global

http://www.winews.net/downld.htm

download link ligger i bunden af siden.

Direkte link : http://www.winews.net/download/mynews-1.9.exe