Avatar billede nattevagten Nybegynder
21. oktober 2002 - 11:19 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

ny instans af layer, scene eller movie?

Er ved at lave en chat. Nu er jeg nået til det pkt. hvor man skal have mulighed for at føre private samtaler. Her kommer jeg i tvivl! Man skal nemlig kunne føre flere private samtaler på en gang, og derfor er mit spørgsmål: Hvordan laver jeg et nyt chatvindue? som et layer, som en ny scene eller som en movie? Hvornår bliver der lavet en ny instans af ovenstående.

dota
Avatar billede mikethebike Nybegynder
21. oktober 2002 - 11:58 #1
Hvis du skal lave en helt ny instance.. så kan du da overveje at lave et popup i javascript/html, med en ny film i.

/Michael
Avatar billede nattevagten Nybegynder
21. oktober 2002 - 12:24 #2
Hmm - SKAL foregår i samme movie som kaldt fra.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. oktober 2002 - 13:27 #3
Man skal kunne chatte med flere samtidig, og alle vinduerne skal være synlige. Så tror jeg det bedste er movieclips. Et movieclip med hver samtale. Man kan så bringe dem frem med swapDepths, når de er aktive...
Avatar billede nattevagten Nybegynder
21. oktober 2002 - 13:36 #4
legende.dk>> betyder det at der så bliver lavet en ny instans af samme movieclip, hver gang jeg opretter i nyt vindue?
I så fald må du svare, så du kan få points.
NB. Jeg prøver også at dragge mit vindue, men det vil ikke slippe musen igen. Hvordan gør jeg?

kodestump:
onClipEvent (mouseDown) {
    movieClip33.startDrag(true);
    startDrag(movieClip33);
}
onClipEvent (mouseUp) {
    drag = false;
    movieClip33.stopDrag();
}
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:10 #5
onClipEvent (mouseDown) {
    _root.movieClip33.startDrag(true);
    startDrag(movieClip33);
}
onClipEvent (mouseUp) {
    drag = false;
    _root.movieClip33.stopDrag();
}

Nu virker det !!!!

Og hvis du vil lave en ny instans af et eksisterende movieclip skal du bruge:

duplicateMovieClip("_root.navn", "nytNavn", 1)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:16 #6
tak for points (o; Håber det lykkes for dig
Avatar billede nattevagten Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:19 #7
Tnx, but!!
Det er stadig det samme mht. drag. + at drag starter uanset hvor man klikker henne.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:29 #8
Ja det troede jeg ikke var problemet. Nu skal jeg løse det...

onClipEvent (mouseDown) {
  if(_root.movieClip33.hitTest(_root._xmouse, _root._ymouse, true) {
      _root.movieClip33.startDrag(true);
      startDrag(movieClip33);
  }
onClipEvent (mouseUp) {
    drag = false;
    _root.movieClip33.stopDrag();
}

Sådan !

Nu starter den kun drag, hvis man er over movieclippet, og den slipper uanset hvad !!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:31 #9
Der mangler lige en parantes...

if(_root.movieClip33.hitTest(_root._xmouse, _root._ymouse, true)) //her !!
Avatar billede nattevagten Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:36 #10
He he - fandt jeg osse. MEN nu er der intet drag ;-(
Avatar billede barklund Nybegynder
21. oktober 2002 - 15:10 #11
På hvilket objekt ligger ovenstående clipEvent? Det er nok hele spørgsmålet her... Og bruger du MX, for så kan det gøres 1000 gange smartere... Eller i hvert fald 3 gange...
Avatar billede nattevagten Nybegynder
21. oktober 2002 - 15:12 #12
clipEventet ligger på mit movieClip (movieClip ligger i et layer i scene1) og ja jeg anvender MX!
Avatar billede barklund Nybegynder
21. oktober 2002 - 15:16 #13
onClipEvent(load) {
    this.useHandCursor = false;
}
on (press) {
    this.startDrag(true);
}
on (release) {
    this.stopDrag();
}

Burde virke...
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. oktober 2002 - 15:36 #14
Husk at kalde mc'et movieClip33, så virker det..
Avatar billede nattevagten Nybegynder
21. oktober 2002 - 16:26 #15
Får fejlen: Mouse events are permitted only for button instances
Ændrer jeg det til clipEvents virker det. MEN, der er stadig et men.
Når jeg klikker et hvilket som helst sted på filmen, starter jeg drag. Hvordan undgår jeg det?

til legende.dk>> mit mc har jo fra starten af heddet movieClip33.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. oktober 2002 - 17:23 #16
Så virker min drag kode også. Læg den evt. på movieClip33

onClipEvent (mouseDown) {
  if(_root.movieClip33.hitTest(_root._xmouse, _root._ymouse, true)) {
      _root.movieClip33.startDrag(true);
      startDrag(movieClip33);
  }
onClipEvent (mouseUp) {
    drag = false;
    _root.movieClip33.stopDrag();
}
Avatar billede barklund Nybegynder
21. oktober 2002 - 17:30 #17
mm... Sikker på det er MX? Ellers så skriver i første frame af dit movieclip:

this.useHandCursor = false;
this.onPress = this.startDrag;
this.onRelease = this.stopDrag;

Det er den smukkeste drag der findes...

Altså ikke drag-queen men bare drag... :o)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. oktober 2002 - 17:34 #18
StopDrag() = Smid dametøjet !! (o;
Avatar billede nattevagten Nybegynder
21. oktober 2002 - 19:19 #19
ha ha -  U guys r terrific!

I må altså meget undskylde, men jeg kan ikke få skidtet til at virke! Er der en af jeg der har noget kode/eksempel liggende som I kunne maile mig på claus@driveonline.dk ?