Avatar billede larrycool Nybegynder
21. oktober 2002 - 09:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

TFT skærm - 17" eller 18" og opløsning

Jeg er ret minded på at købe mig en TFT skærm... sandsynligvis en Dell. Men jeg er lidt i tvivl om størrelsen!
Så vist jeg forstår er opløsningen på 17" og 18" den samme? I princippet er giver det vel så det samme?
Hvordan fungerer det med opløsninger på TFT? Er det muligt at tvinge nye opløsninger på, som det kan lade sig gøre på alm. skærme?(fx. med powerstrip)
Avatar billede swasper Nybegynder
21. oktober 2002 - 09:51 #1
Sidder selv med en Samsung SyncMaster 18.1" TFT skærm, den svarer til en almindelig 19" skærm fordi du kan se hele billedet, der er altså ingen plastik som på en almindelig skærm der går ind over selve billedet, og den kan varmt anbefales :-)
Avatar billede larrycool Nybegynder
21. oktober 2002 - 09:56 #2
Hej Swasper
Tak for det hurtige svar :o)
Hvilken opløsning kører du?
Avatar billede swasper Nybegynder
21. oktober 2002 - 10:09 #3
Jeg kører 1280x1024, det eneste minus ved skærmen er at billedet kun er ser ordentligt ud i denne opløsning hvis man skifter ned bliver billedet utydeligt, men på den anden side hvor tit er det lige man skifter ned i opløsning!
Avatar billede swasper Nybegynder
21. oktober 2002 - 10:11 #4
Avatar billede larrycool Nybegynder
21. oktober 2002 - 10:14 #5
Nej, det kan du have ret i. Men på den anden side er 1280 x 1024 ikke en korrekt 4:3 opløsning, så jeg ville sætte den til 1280 x 960 med det samme. Og hvis det ikke er optimalt.... er jeg ikke superglad!
Fedt design ellers!
Avatar billede swasper Nybegynder
21. oktober 2002 - 10:16 #6
Ja designer er virkelig lækkert og gennemført, men det har jo så også en rimelig høj pris :-(
Avatar billede larrycool Nybegynder
21. oktober 2002 - 10:18 #7
Har du prøvet at køre 1280 x 960? Er det skod?
Avatar billede swasper Nybegynder
21. oktober 2002 - 10:22 #8
Prøvede lige, og det er desværre noget skod, så hvis du absolut vil køre den opløsning, kan jeg ikke anbefale at du køber denne skærm! Billedet bliver alt for utydelig, og kanter på bl.a. tekst bliver meget udsmattet :-(
Avatar billede larrycool Nybegynder
21. oktober 2002 - 10:24 #9
Okay, tak for det!!! Må lige undersøge med Dell.. desværre kan man ikke lige løbe ned i byen og tjekke dem ud!
Avatar billede swasper Nybegynder
21. oktober 2002 - 10:27 #10
Helt i orden, hvis du synes mit input skulle være et par points værd, så er her et svar :-)
Avatar billede larrycool Nybegynder
21. oktober 2002 - 10:28 #11
Det var helt cool.