Avatar billede ford_prefect Nybegynder
21. oktober 2002 - 01:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fjerne shortcut i XP

Hej !
Jeg har via tucows.com downloadet et program (shareware) til at evaluere.
Det drejer sig om programmet AVIMGEN2 og det har den forunderlige opsætning, at der kan bruges et shortcut til at opstarte programmet, hvilket i det her tilfælde er 'Alt Gr' og 2, ergo lig med den samme opsætning som et @ (har været nødt til at kopiere det andetsteds fra, idet jeg ikke kan skrive det uden at programmet opstartes)
Jeg kan ikke fjerne programmet via uninstall (af en eller anden underlig grund) og jeg kan ikke ændre shortcuttet i programmet.
Findes der i XP en eller anden form for opsætning af shortcuts, hvor jeg enten kan annullere dette eller i givet fald ændre sammensætning af tastaturtryk ?

Peter
Avatar billede no_doubt Nybegynder
21. oktober 2002 - 01:36 #1
hvad med at prøve i fejlsikret (F8) unde opstart
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
21. oktober 2002 - 01:53 #2
Gå i Start -> Programmer og højreklik på den programgruppe hvori der ligger en genvej til programmet. Vælg "SLET" og tryk så "OK".

Man kan nemlig gemme sådanne genveje i stil med "ALT GR" + X i en genvej til et program.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
21. oktober 2002 - 01:54 #3
fiskesuppe har du ikke ms access 2000 ?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
21. oktober 2002 - 01:58 #4
Tjoo et eller andet sted har jeg. Men jeg har det ikke installeret. Hvorfor da?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
21. oktober 2002 - 02:00 #5
står og mangler hjælp her : http://www.eksperten.dk/spm/272915
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
21. oktober 2002 - 02:01 #6
Det ser godt nok svært ud - det kan jeg med garanti ikke hjælpe med - desværre...
Avatar billede no_doubt Nybegynder
21. oktober 2002 - 02:03 #7
det er altså meget enkelt
Avatar billede ford_prefect Nybegynder
21. oktober 2002 - 16:34 #8
Perfekt - det virker bare nu !