Avatar billede qeed Nybegynder
20. oktober 2002 - 13:36 Der er 9 kommentarer

Hvad er fejlen på mit 32" widescreenTV

Hey people - jeg har for to uger siden købt et 32" widescreen TV (Samsung). Jeg har nu fundet ud af at ved mærke billeder og når der skal vises sort på skærmen kan man svagt ane to lodrete buede linier i venstre side af skærmen. Det ses ikke så meget i film men er til irritation at vide at de buer er der.

Hvad kan det skyldes - Har jeg ikke krav på et nyt TV når det kun er 14 dage.

Philip
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
20. oktober 2002 - 13:37 #1
er det altid?
Mit phillips gør det samme, men det er en "fejl" på de dvd film jeg putter i, for det er sjældent det er der (blot top/bund)
Avatar billede dauer Nybegynder
20. oktober 2002 - 13:45 #2
Det bør bestemt ikke være der og du skal ikke acceptere det. Få dig et nyt fjernsyn, men vær opmærksom på at fejlen sagtens kan være der på alle modellerne. Hvis det er tilfældet så vælg et 32" fra et andet mærke.
Jeg købte et phillips 28" widescreen for et stykke tid siden til 10000 kr. og der var buer i top og bund og det var ikke til at holde ud at se på. Jeg fik det byttet til et andet, men der var den samme fejl på. Det endte med at jeg slet ikke købte et.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
20. oktober 2002 - 13:45 #3
Du har ikke krav på et nyt tv, men på en reparation. Først når dit tv har været til reperation 3 gange i garanti perioden kan du forlange et nyt.
Avatar billede qeed Nybegynder
20. oktober 2002 - 13:46 #4
det er altid - det ses meget tydeligt når min DVD står med det prøvebillede den har. altså når der ingen DVD ligger i maskinen :-(
Jeg har testen DVD på andre TV det er ikke den der laver Triks
Avatar billede qeed Nybegynder
20. oktober 2002 - 13:48 #5
Nej men man kan da ikke være tjent med et tv der er 14 dage skal til REP. det er da sindsyg dårlig service. Men jeg kører nok ned med det i morgen, og tager en snak med dem.
Avatar billede beanworld Nybegynder
20. oktober 2002 - 21:16 #6
HeJ! - Jeg går ud fra at de lodrette streger er der når du "zoomer"  i 4:3 altså alm. format. Det er helt normalt det gør alle widescreenTV, nogle mere end andre. Det hænger sammen med at på et normalt TV, her bliver billedet i siderne ståret af "kanterne" på TVet og du kan altså ikke se det her, men det kan du så godt når du har et widescreenTV, da det er bredere og når du så ser i 4:3 og kan se på højre og venstre side af TVet, så kan du se stregerne.

Prøv evt. selv at gå ned os se ved din lokale TV mand...
Avatar billede gsimo Nybegynder
20. oktober 2002 - 22:14 #7
>> Dauer

Har også lige købt et philips tv - 8707
Det med at det er buet i toppen og bunden er der på alle tv'r (undtagen plasma)
Jeg fik en tekniker til at komme og ordne det. Han var forbi 2 gange fordi jeg ikke var tilfreds med det første gang.
På normale tv'r opdager man det ikke pga. den bue skærm.
Avatar billede xax Nybegynder
21. oktober 2002 - 15:14 #8
32" sygt nok. Var det dyrt
Avatar billede gsimo Nybegynder
22. oktober 2002 - 01:30 #9
Uanset hvad fejlen skyldes, så nævn det til din forhanlder og be om at få en tekniker forbi !!

Du har ikke krav på nyt tv, men på reperation da et nyt tv vil overskride prisen for en reperation. Men du kan evnt sende det retur og få pengene tilbage. Men en tekniker skulle gerne kunne løse dit problem.