Avatar billede rsa Nybegynder
20. oktober 2002 - 07:54 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Outlook adressekartotek

Jeg er kommet til at oprette Outlook med et nyt blank adressekartotek.
Det gamle adressekartotek ligger et eller sted på computeren.
Hvordan får jeg outlook til at benytte det gamle adressekartorek?
Jeg ved ikke engang, hvad det hedder.
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
20. oktober 2002 - 08:12 #1
Hvis du ikke aner hvor den ligger, så søg over hele harddisken efter *.wab filer og lokaliser den adresskartotek, du vil bruge. Derefter i Outlook under Filer >Importer > Adresskartotek...
Avatar billede rsa Nybegynder
20. oktober 2002 - 08:33 #2
Der findes ingen *.wab filer på computeren!
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
20. oktober 2002 - 08:41 #3
Det var dog underligt. Så er den vel slettet. Hos mig ligger <mit navn>.wab under C:\WINDOWS\Application Data\Microsoft\Address Book
Det er WinMe, jeg har.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
20. oktober 2002 - 08:41 #4
Så søg på .dbx- filer
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
20. oktober 2002 - 08:49 #5
Hvis du kan finde nogle .dxr-filer skulle de gerne indeholde alle data fra Outlook
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
20. oktober 2002 - 08:50 #6
Så vidt jeg ved indeholder *.dbx filer ikke ens adresskartotek men kun mails.
Hvilet styresystem og hvilken Outlook version har du, rsa?
Da kan være forskel mellem Oulook og OutlookExpress, men alligevel skulle man kunne importere i begge versioner.
Prøv evt også Andet adresskartotek
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
20. oktober 2002 - 08:52 #7
I mine dbx-filer ligger der alle mine kontaktpersoner, og det må jo være mit adressekartotek
Avatar billede rsa Nybegynder
20. oktober 2002 - 08:57 #8
Jeg bruger windows 98 og Outlook.
Jeg har fundet en 4-5 filer af typen *.dbx, som ser ud til at være de rigtige. Nu kan jeg bare ikke finde ud af, hvordan jeg importerer dem i Outlook.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
20. oktober 2002 - 09:20 #9
Du skal bare flytte dem ind i din outlook mappe.

For at du kan importe et adressekartotek, er du nødt til at have eksporteret den. (derved opstår .wab filen)
Avatar billede tgf Nybegynder
20. oktober 2002 - 12:07 #10
hvis det drejer sig om Outlook ligger der en fil .PST i den ligger alle dine outlook oplysniger. de andre filtyper bruges i Outlook Ekspress.
Avatar billede rsa Nybegynder
20. oktober 2002 - 15:12 #11
Hej taf.
Jeg er sikker på, at du har ret. De andre filer er fra Outlook Express
Jeg har fundet 2 filer af denne type (pst). En hedder Outlook (Office data file), den anden hedder private mapper(1) (Office data file). Nu er spørgsmålet bare, hvad jeg gør herfra.
Avatar billede tgf Nybegynder
20. oktober 2002 - 16:49 #12
tja, du kan jo se på hvor meget de fylder da din nuværende er tom må den jo fylde mindst, hvis altså ikke de er nye begge 2 du kan se det på sidst ændret.
men inde i outlook kan du jo under FUNKTIONER/indstillinger finde ud af hvor din datafiler er gemt på disken der kan du også flytte den hvis du vil have den til at ligge et andet sted eller lave flere post filer.
du kan jo også flytte dem til en anden mappe, og såstarte outlook så skulle den jo gerne komme og bede om at få anvist hvor .pst filen ligger
min hedder outlook.pst
Avatar billede rsa Nybegynder
20. oktober 2002 - 17:19 #13
Jeg kan simpelthen ikke finde navnet på min datafil under Funktioner/ indstillinger. Kan du bringe mig på sporet?
Avatar billede tgf Nybegynder
20. oktober 2002 - 17:28 #14
jep, :Funktioner/indstillinger.
vælg faneblad: konfiguration af e-mail
vælg: knappen nr 3 fra oven til højre DATAFILER.

mvh
tgf
Avatar billede rsa Nybegynder
20. oktober 2002 - 18:28 #15
Jeg er inde i Outlook. I Funktioner/indstillinger findes intet faneblad med teksten: Konfiguraton af e-mail,
derfor heller ingen mulighed for at se datafiler.
Avatar billede rsa Nybegynder
22. oktober 2002 - 12:24 #16
Hej igen tgf. Tak for hjælpen, du bragte mig på sporet.
For god ordens skyld vil jeg lige fortælle, hvad der skulle til.
I Outlook findes 2 primære filer:
archive.pst  (slettede e-mails)
outlook.pst  (øvrige filer)
Herefter var det bare at importere dem.
Jeg ville ønske, at du havde svaret mig, på samme måde som du gjorde i spørgsmål 272501.
Hilsen rsa.  Jeg har ikke mulighed for at tildele dig point!
Avatar billede tgf Nybegynder
22. oktober 2002 - 23:06 #17
Skidt med pointene, jeg ville nødig selv miste mine adresser og mails, så bare du klarede den er det ok.

tgf
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
23. oktober 2002 - 00:25 #18
Vil lige påpege at der i OutlookExpress også findes den mulighed at flytte Lagringsmappen under Funktioner > Instillinger >Vedligeholdelse >Lagringsmappe...
Da har jeg min lagringsmappe liggende under Dokumenter\Outlook og på et andet drev end C:\ og når man opgraderer Outlook eller laver en komplet nyinstallation af Windows på C-drevet, kan man bare flytte lagringsmappen igen til Dokumenter og så har man både adresskartotek og alle sine e-mails igen.
Kender det kun fra OutlookExpress, version 4 - 6 men ved ikke om Outlook også kan klare det, men prøv det engang, rsa.