Avatar billede pezzie Nybegynder
19. oktober 2002 - 23:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Træls popup

Jeg har en menu ( vertikal ). Menuen virker fint nok, men jeg har lidt problemer med et popup vindue. Koden ser således ud:

<div Id="menuItem4_2" class="menuItem"
onclick="window.open('Kort.html','help','width=550,height=500');return false;">Klassens side</div>

MEN er jeg inde på en side, som ligger på et af mine subdirs, har den følgende kode:

<div Id="menuItem4_2" class="menuItem"
onclick="window.open('../Kort.html','help','width=550,height=500');return false;">Klassens side</div>

OG så virker skidtet.
Den eneste forskel er ../

Hjælp anyone - jeg har brug for et godt og hurtigt svar... Af samme grund = så mange points !
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. oktober 2002 - 23:29 #1
window.open('/Kort.html'.......)
Avatar billede lequet Nybegynder
19. oktober 2002 - 23:30 #2
Har du prøvet sådan her? Eneste bud jeg lige kan komme med

<div Id="menuItem4_2" class="menuItem"
onclick="window.open('./Kort.html','help','width=550,height=500');return false;">Klassens side</div>
Avatar billede 1409 Praktikant
20. oktober 2002 - 00:51 #3
Mystisk! Jeg fik med det samme ('../Kort.html'.....) til at virke?!?!?

Og så lige en kommentar: Bortset fra at koden er ABSOLUT ukorrekt HTML, så er linket på ingen måde brugervenligt, da man simpelthen ikke kan se, at det er et link.
Avatar billede 1409 Praktikant
20. oktober 2002 - 00:54 #4
Lige en tilføjelse: hvorfor ikke lave det om til et alm. anker???
Avatar billede pezzie Nybegynder
20. oktober 2002 - 09:21 #5
Jeg arbejder med frames. Linket åbner godt nok, men det er i min indholds side ( den til venstre ). Mit problem er ikke at folk skal se det er et link, men at den ikke åbner i et popup vindue.

Sorry, men desværre har intet virket.
Avatar billede 1409 Praktikant
20. oktober 2002 - 14:15 #6
<A HREF="#" onclick="window.open('Kort.html','help','width=550,height=500');return false;">Klassens side</A>

Nej, dit beskrevne problem er ikke om brugerne kan se om det er et link eller ej.
Men for det første er det ligemeget med et popup-vindue overhovedet, hvis brugeren ikke kan finde det, altså umiddelbart kan se, at der er et link. Og det andet, så vil jeg mene, at enhver form for hjemmeside-udvikling bør bruger-orienteret, herunder ikke mindst at stille sig selv spørgsmålet om dette eller hint (teknisk, indholdsmæssig eller navigationsmæssig) på siten er hensigtsmæssig i forhold til den definerede målgruppe.
Medmindre man lavere en site udelukkende for sin egen fornøjelses skyld, så er det brugerne det kommer an på!
Avatar billede pezzie Nybegynder
20. oktober 2002 - 15:56 #7
Well jeg gider ikke diskutere, men menuen laves om til javascript og ender med at være meget brugervenlig.

Problemet er IKKE, at menuen ikke virker, MEN at lige bestemt det "link" ikke virker, men når jeg befinder mig i et subdir vil den godt.
Avatar billede pezzie Nybegynder
03. januar 2004 - 15:11 #8
Lukker den nu