Avatar billede prebenged Nybegynder
19. oktober 2002 - 21:50 Der er 3 kommentarer

Drop-down boxe

Heysa,

Jeg står og skal lave en lille side der kan vise resultater som BT.dk gør det, med deres resultatservice.

Jeg skal vise en box med muligheder for valg af liga (f.eks. superliga og første div).

Når man så vælger hvad man vil have, skal der komme en box frem ved siden af. Den skal så indeholde alle de hold der har spillet en kamp i den division (et sql kald der skal ligge to rækker sammen fra samme tabel, hvordan gør man i øvrigt det?)

Når man så vælger hold, skal der komme endnu en box frem, så man kan vælge spillere fra det hold.

Samtidigt skal det være muligt at trykke "ok" på en andne knap, som så viser en liste over alle de kampe der er blevet spillet indtil videre!

Nogen der kan hjælpe? Har store problemer især med det med at få den til at "autoloade" når man vælger en ting i boxen.

Mvh
Geden
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2002 - 22:39 #1
prøv med <option onclick="location.href='nyurl.php';">whatever</option>
Avatar billede prebenged Nybegynder
20. oktober 2002 - 21:48 #2
Jaaa, det er ikke helt galt. Er nået frem til følgene

<select name=\"inp_kamptype\" OnChange=\"top.location.href='sport.php?type=HJÆLP!!!'\">

<option value=\"0\" selected>Vælg kamptype</option>
<option value=\"1\">SAS Ligaen</option>
<option value=\"2\">Champions League</option>
</select>

Der hvor der står HJÆLP!!! er så det der skal stå, alt efter hvad man vælger i drop-down boxen. Nogen der kan hjælpe med hvad der skal stå der?
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2002 - 13:21 #3
hjælp skal være noget i rening af: document.inp_kamptype.value
Hvis selecten er i en form dog lidt anderledes:
document.forms.formnavn.inp_kamptype.value