Avatar billede artery_graphics Nybegynder
19. oktober 2002 - 14:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fasthold hover effekt (asp)

Hvordan er Hovereffekten til venstre på siden lavet, på dette site: http://www.greennetwork.dk/page.asp?ID=76 -- således at den både er Hovereffekt men også fastholdes når et link klikkes (vedbliver grøn) indtil et andet klikkes? Det er jo asp og hele siden refreshes for hver gang et link klikkes. Derfor kan funktion A:active jo ikke virke.

Mit eget site fungerer på tilsvarende måde.
Avatar billede sesam Nybegynder
19. oktober 2002 - 14:35 #1
Det må være en gang if sætninger der styrer det
Avatar billede artery_graphics Nybegynder
19. oktober 2002 - 15:01 #2
Ja.. den tanke har jeg også, men kunne du uddybe det lidt?
Avatar billede bjarnej Nybegynder
20. oktober 2002 - 00:18 #3
Hejsa

Det kan man ikke.
Hverken a:active eller a:focus bevarer focus når siden refreshes. Det der sker i det eksempel du nævner, er blot at en ny side loader, med en class lagt på teksten.....Her i form af en ny side, hvor menu-teksten default er sat til grøn.
Avatar billede artery_graphics Nybegynder
20. oktober 2002 - 01:45 #4
Men for eksemplet er det jo den samme side (page.asp) teksten trækkes fra DB ind på, både når linksne er aktive eller ej. Derfor kan det ikke være som du skriver. Det er nok nærmere nogle IF sætninger, som Sesam skriver der styrer det. Men hvordan?
Avatar billede bjarnej Nybegynder
20. oktober 2002 - 08:40 #5
NEJ, det er det IKKE.
Du kan ikke "if'e" dig til den effekt. Der bliver lagt en .class på teksten. No more no less.....

Her har du et eksempel fra et af menupunkterne på siden:
<A class=leftmenuopen        href="http://www.greennetwork.dk/page.asp?ID=76">Medlemmer af            Koordinationsgruppen</A>.

Bemærk at der bliver lagt en .class "leftmenuopen" på teksten, hvor der bliver sat en verdana 8pt med farven #92a642.

Men hvis Sesam og dig stadig er enige om at det er en if-af-en-art......be my guest.
Avatar billede artery_graphics Nybegynder
20. oktober 2002 - 10:34 #6
Okay.. jeg giver mig. Men hvordan gøres det? Hvordan kan en tekst i forvejen ha' en class (style) og så blive pålagt en ny, når menuen åbnes?
Hvordan laves det skift?
Avatar billede bjarnej Nybegynder
20. oktober 2002 - 11:57 #7
Det der sker er, at en ny side åbner, hvor class'en blot er blevet "påtvunget" teksten. Man er IKKE på den samme side.

Du kan faktisk se det af den URL jeg refererede til i mit foregående indlæg.
Avatar billede artery_graphics Nybegynder
20. oktober 2002 - 12:04 #8
Ja.. men hvordan påtvinges den teksten? Det er det jeg ikke forstår,da det jo ikke er selve siden page.asp der skifter men indholdet, når et menupunkt klikkes.
Avatar billede artery_graphics Nybegynder
29. oktober 2002 - 12:28 #9
Spøegsmålet er lukket.