Avatar billede ddc Nybegynder
01. oktober 2000 - 00:33 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Perl Database

Hejsa

Jeg har en fil som bliver åbnet sådan tro jeg
use Fcntl;
use AnyDBM_File;
$flags = O_CREAT | O_RDWR;
$db = \"D:/InetPub/www.stivert.dk/datadir/users\";
tie(%users, \'AnyDBM_File\', $db , $flags, 0666) || die \"kunne ikke åbne dbm\\n\";
sub test {
if (!$users{$_[0]}) {
return \"error: not found\";
}
else {
@user_info=split(/\\|/,$users{$_[0]});
return \"$user_info[0]|$user_info[2]\";
}

filen hedder users.pag og nok også users.dir...

Mit problem er at disse filer ikke bare kan åbnes i notepad, eller et andet program, hvordan åbens de?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. oktober 2000 - 00:39 #1
De er i et internt format. Du (eller jeg) kan skrive et simpelt Perl-program, der skriver indholdet
ud til dig. Du kan ikke ændre i dem eller læse dem med andet end Perl-programmer.
Avatar billede ddc Nybegynder
01. oktober 2000 - 00:40 #2
Uhmm træls...

Det var fordi at jeg gerne vil havde dem til at åbne i et asp script... På infopaqs nye server, det ved du vel ikke lige hvordan skal gøres?
Avatar billede ddc Nybegynder
01. oktober 2000 - 00:48 #3
Eller endnu bedre måske lave et script som trækker alle infomation ud fra perl databasen og skriver det ind i en ganske normale læseligt tekstfil...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. oktober 2000 - 01:00 #4
ASP og DBM-filer ved jeg ikke om kan lade sig gøre. Men har du ikke allerede et
Perl-script, der dumper indholdet?? Ellers må jeg vel skrive et til dig - det tager ca.
37 sekunder.
Avatar billede ddc Nybegynder
01. oktober 2000 - 01:10 #5
Nop jeg har blot en som henter en eller anden bestem brugerinfo... Gider du at skrive en perl script til mig, som blot liste indholdet af filen???

Skal du havde filen???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. oktober 2000 - 01:40 #6
Nej nej, jeg behøver ikke filen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. oktober 2000 - 01:41 #7
Mon ikke dette skulle gøre det:

use Fcntl;
use AnyDBM_File;
$flags = O_CREAT | O_RDWR;
$db = \"D:/InetPub/www.stivert.dk/datadir/users\";;
tie(%users, \'AnyDBM_File\', $db , $flags, 0666) || die \"kunne ikke åbne dbm\\n\";

foreach $a (sort keys(%users)) {
  print \"$a: $users{$a}\\n\";
}
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. oktober 2000 - 01:41 #8
Ok, 55 sekunder.... ;(
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
01. oktober 2000 - 01:59 #9
Uhmmm
den kommer med denne fejl

Internal Server Error

nå jeg prøver at kører scriptet, på min webserver
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
01. oktober 2000 - 01:59 #10
og på en nt maskine, kommer den med denne fejl:
\'d:\\inetpub\\www.stivert.dk\\datadir\\list.pl\' script produced no output
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. oktober 2000 - 02:07 #11
Kører du det som et CGI-script??? Nå, ja, men jeg troede du kørte det
fra en shell / kommandoprompt. Kan du det? Ellers må jeg lave det som CGI.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
01. oktober 2000 - 02:09 #12
æhh ja jeg kører det som et cgi, jeg har ikke lige adgang til shell på maskinen :o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. oktober 2000 - 02:12 #13
Og du er en splittet personlighed?  ddc=dalbjerg  ??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. oktober 2000 - 02:13 #14
Du kan bare downloade de to filer (.pag og .dir) til din egen maskine,
og så køre Perl-fortolkeren der i en Dos-prompt (ja i Windows altså)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
01. oktober 2000 - 02:14 #15
Nop jeg kunne blot ikke lige huske mit password, ude på arbejdet... Så jeg oprettet en bruger ved navn ddc... :o)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
01. oktober 2000 - 14:40 #16
kan man kører det fra windows... nå oki, jeg prøver lige det.... Skal man ikke havde installeret noget så???
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
01. oktober 2000 - 14:42 #17
uhmm, den starter med at sige bad command or filename... Ved den først linie...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. oktober 2000 - 17:04 #18
Jah, du skal have Perl installeret og så skrive

    perl dinfilmed.extension
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
01. oktober 2000 - 17:06 #19
Jamen jeg har ikke perl... Er det meget svært at ændre det til en .pl fil`??? Så den kunne kører på min webserver, hos infopaq???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. oktober 2000 - 19:14 #20
Jamen, det er nemt nok. Jeg gider bare ikke lave mere for én, der ikke
kan finde ud af en elementær regel på eksperten: \"Det er kun tilladt at
oprette én bruger pr. person,\" (http://www.eksperten.dk/info_regler.phtml).
Men det kan jo være en anden vil.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
01. oktober 2000 - 19:45 #21
Jamen Jamen... Så sig mig sku der hvordan jeg sletter den anden bruger... Altså DDC... Eller læg dem samme, og så blot bare slette alle ddc point... Det var sku fordi jeg ikke kan mit password, til min email adresse ude på arbejdet, og heller ikke eksperten.dk bruger den jo aldrig, den logger jo selv en ind... :o)

Please....
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. oktober 2000 - 19:49 #22
Bare rolig, jeg har nok glemt det om et par måneder.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
01. oktober 2000 - 19:54 #23
Hvorfor kan du ikke bare sige, mig hvordan man slette den bruger??? Du ligger sku der på toppen af eksperten.... Så et eller andet må du vide...
Avatar billede funnysite_dk Nybegynder
02. oktober 2000 - 10:22 #24
Hej, jeg har også en bruger på Infopaq.dk
Hvis det er pl-filer du skal køre på serveren, skal du huske at CHMOD\'e filen til 755.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
02. oktober 2000 - 11:15 #25
Jeg vil kører det script som Erikjacobsen har været så flink at programmere inden han blev gal... :o)

Men det virker ikke som pl fil... ved du hvordan?

Mvh Kenneth Dalbjerg
Avatar billede funnysite_dk Nybegynder
02. oktober 2000 - 12:53 #26
Hvorfor virker det ikke som pl-fil har du prøvet at uploade den og CHMOD\'e den til 755, og bagefter gå ind på den i din browser. Jeg er ikke helt klar over hvad dit problem går ud på og hvad filen skal kunne gøre.
Avatar billede ddc Nybegynder
04. oktober 2000 - 20:16 #27
Ja det har jeg sku prøvet...
Avatar billede thunderbear Nybegynder
11. oktober 2000 - 16:46 #28
proev at saet foelgende linie oeverst

print \"text/plain\\n\\n\"
Avatar billede ddc Nybegynder
15. december 2000 - 00:08 #29
Intet virker inten point