Avatar billede rush Nybegynder
18. oktober 2002 - 22:41 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

installation af Harddisk i xp

Hej

Jeg har lge installeret en 40GB HD i computeren men xp finder den som et "removable" medie og der er kun 8GB til rådighed??? Plz hjælp...
Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
18. oktober 2002 - 22:42 #1
Har du været inde i bios og tjekket alt er som det skal være.
Og at den er installeret som slave og ikke master som din "gamle" harddisk er.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2002 - 22:44 #2
så skal du også lige format og oprette partioner inden den kan bruges
Avatar billede rush Nybegynder
18. oktober 2002 - 22:45 #3
Jeg har sat den til master på IDE2 da jeg har to harddiske på IDE1.

Bios'en siger nu også der kun er 8GB på disken efter jeg har formateret drevet i xp?
Avatar billede rush Nybegynder
18. oktober 2002 - 22:46 #4
Når jeg vil oprette en partition er der også kun 8GB til at opdele.
Avatar billede konex Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:20 #5
hvad med dine jumper på harddisken? (skal síde i 16 heds)
Avatar billede rush Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:32 #6
har sat harddisken på IDE2 sammen med min cdrom. Skal jumperen på harddisken stå på "master with non-ATA compatible slave" eller bare "master" ?
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2002 - 23:32 #7
Lav et lowlevel format på HDD - Så sletter du alt (partition, fil, ALT) og så du så oprette paritioner
Avatar billede rush Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:33 #8
HD'en står på master nu, cdrom'ens jumper har jeg ikke ændret. Det skal jeg vel igrunden..eller hvordan. Den er jo ikke alene på IDE2 mere...
Avatar billede rush Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:34 #9
lowlevel er det i bios'en?
Avatar billede rush Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:41 #10
hvordan lowlevel formaterer man?
Avatar billede rush Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:42 #11
+ 100 points for at få alle mine 40GB i XP :)
Avatar billede konex Nybegynder
19. oktober 2002 - 11:02 #12
prøve evt. cable select eller skal den stå til det modsatte af den anden enhed du har i.
Avatar billede danielg Nybegynder
19. oktober 2002 - 12:20 #13
hvor mange gb finder den inde i biosen????

det kunne være jumperen der er sat forkert!!!,,  prøv evt. at skite ide kabel..  det er ata100 kabler ikke??
Avatar billede rush Nybegynder
19. oktober 2002 - 15:10 #14
HDD var simpelthen defekt har fået den byttet, men CDROM'ens jumper sad desuden også forkert. Tak for det konex og danielq