Avatar billede faellesnet Nybegynder
18. oktober 2002 - 19:50 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

tjekke side bruger kommer fra

Er der er af jer eksperter som vil lave følgende lille script for 100 points?

Inden side A åbnes helt tjekkes om bruger kommer fra side B. Hvis ikke det er tilfældet åbnes side C i stedet for, også hvis side B f.eks. blev fundet med en søgemaskine. Det er ikke nødvendigt med timer, den skal bare gøre det så hurtigt det er muligt.

Håber det er muligt og relativt nemt, hvis man man altså ved hvordan.

Thomas
Avatar billede iblarsen Praktikant
18. oktober 2002 - 19:54 #1
Jeg er med på en lytter
Avatar billede faellesnet Nybegynder
18. oktober 2002 - 19:58 #2
håber du snart får noget at høre IB :)
er der for øvrigt ikke noget galt med tiden, eller er text-tv og min putter også bagefter?
Avatar billede iblarsen Praktikant
18. oktober 2002 - 20:03 #3
faellesnet: Det skader vel ikke at være lidt foran
Avatar billede faellesnet Nybegynder
18. oktober 2002 - 20:12 #4
jeg forstår ikke at jeg ikke kan finde noget som ligner, det burde da være muligt med javascript når man kan printe hvilken side brugeren kommer fra
Avatar billede rathan Nybegynder
18. oktober 2002 - 21:45 #5
Hejsa...
du skal lave en cookies på brugeren computer
side a chekker om der er en cookies er der det kommer han fra side b
er den der ikke ja så starter side c...
jeg har en kode til det et eller andet sted...chekker lige

/rathan
Avatar billede rathan Nybegynder
18. oktober 2002 - 21:57 #6
øhh... hvis side b har en fast ip adresse så er der et script her...
Du skal bytte ipnummeret fra din side b til der hvor der er x.x.x.x

<!--  kopier denne kode i HEAD'en af dit HTML dokument  -->

<HEAD>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

<!-- Begin
// This JavaScript uses server side includes ("SSI") so  this document's name must end in .shtml
function ban(){
var ip = '<!--#echo var="REMOTE_ADDR"-->';

//add as many ip's below as you wish.
if (ip == "x.x.x.x" || ip == "x.x.x.x") {

//if you wish to change the alert message, do so below.
alert("!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Attention!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!\nYour ip address \("+ip+"\) has been banned!");
history.go(-1);
window.location.replace("http://javascript.internet.com/")
}
ban();
//  End -->
</script>

<!-- Script Size:  1.10 KB -->

/rathan
Avatar billede rathan Nybegynder
18. oktober 2002 - 22:00 #7
øhh...
der hvor der replace ("http://javascript.internet.com/") skal selvfølgelig vær adressen på din side a

/rathan
Avatar billede bamzen Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:06 #8
jeg mener du kan noget med

if(document.referrer.indexOf('sideB.html'){
document.location.href='sidea.html'
}else{
document.location.href='sidec.html'
}
Avatar billede bamzen Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:11 #9
hvis ikke det virker, kan du prøve med...

<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>
var ref=document.referrer
if(ref.indexOf('sideB.html')>=1){
document.location.href = 'sideA.html'
}else{
document.location.href='sideC.html'
}
</SCRIPT>

ovenstående placeres mellem head tag'ene på din hovedside...
Avatar billede bamzen Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:14 #10
hvis du vil have den helt perfekt, kan du lige chekke hvad værdien af din document referrer er... kan du skrive alert(document.referrer)

den skulle så gerne fortælle dig nøjagtigt hvad din referrer er.......

btw, hvis du vil have at side a bare skal forblive den samme, hvis man er kommet fra side b, kan du slette linien

document.location.href='sideA.html'
Avatar billede faellesnet Nybegynder
19. oktober 2002 - 13:28 #11
Beklager jeg ikke fik svaret i går, blev kaldt på vagt.
rathan - jeg kan ikke bruge din løsning da jeg ikke har fast ip overhovedet.

Bamze - det er meget tæt på med din sidste løsning. Jeg er nødt til at indsætte scriptet på side A, så det er siden A som skal kontrollere om brugeren kom fra side B, ellers smide ham videre til side C. Når jeg indsætter dit script på A, sendes man videre til C under alle omstændigheder, man skal gerne blive på A hvis man kom fra B. Håber ikke det er for forvirrende:)

Jeg har prøvet at tilpasse det, men det vil ikke rigtig lykkedes. Vil du prøve igen? Ideen med at fjerne document.location.href='sideA.html' er fin nok, bare den kunne erstattes med noget der betød "bliv her, når udsagnet er sandt"
Avatar billede bamzen Nybegynder
19. oktober 2002 - 15:59 #12
<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>
var ref=document.referrer
if(!ref.indexOf("sideB.html")>=1){
document.location.href="sideC.html"
}
</SCRIPT>

Læg mærke til ! tegnet først i sætningen som gør det udsagnet modsat, dvs referrer ikke indeholder sideb på minimum første position.....
Avatar billede faellesnet Nybegynder
19. oktober 2002 - 17:19 #13
desværre virker det heller ikke, hvis jeg f.eks i min browser skriver bla. bla./mappe/sidea.html åbner den bare og det må den jo ikke, fordi man kommer helt ude fra og altså ikke fra sideb
Avatar billede faellesnet Nybegynder
19. oktober 2002 - 17:34 #14
bare for at være helt sikker:
jeg skal ikke skrive noget på side b vel? side a kontrolerer bare url'en så vidt jeg har forstået.
Avatar billede bamzen Nybegynder
19. oktober 2002 - 19:14 #15
prøv lige med

<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>
var ref=document.referrer
alert(ref)
if(!ref.indexOf("sideB.html")>=1){
document.location.href="sideC.html"
}
</SCRIPT>
Avatar billede faellesnet Nybegynder
19. oktober 2002 - 21:42 #16
du er på gale spor bamzen, ingen allerts nødvendig.

sådan virker dit forslag: http://faelles.net/eks/sidea.html
jeg har forklaret på siderne hvad der burde ske
Avatar billede bamzen Nybegynder
19. oktober 2002 - 21:45 #17
fjern url'en

og udråbstegnet først i din if... så burde det funke fint!
Avatar billede bamzen Nybegynder
19. oktober 2002 - 21:46 #18
beklager rodet.........

men som jeg ser det, gør den præcis modsat af hvad du ønsker........
Avatar billede faellesnet Nybegynder
19. oktober 2002 - 22:02 #19
ja, det er tæt på den gør det modsatte, jeg har prøvet en masse varianter af både dit første og andet forslag, kan ikke få det til at virke.

sådan virker det uden ! og uden url http://faelles.net/eks1/sidea.html
Avatar billede faellesnet Nybegynder
19. oktober 2002 - 22:03 #20
idet du roder for at hjælpe mig kan jeg nok leve med det :)
Avatar billede bamzen Nybegynder
19. oktober 2002 - 22:10 #21
prøv at skrive ==-1

istedet for >=
Avatar billede faellesnet Nybegynder
20. oktober 2002 - 13:29 #22
bamzen>det virker ganske anderledes, men ikke helt rigtigt endnu. Nu kan man slet ikke komme ind på siden, men bliver rigtig nok redelegeret til side c. Men desværre også når man kommer fra b.
Jeg har igen prøvet mig frem til en masse kombinationer af dine forslag, men ikke fundet en som både afviser andre sider og godtager side b....

jeg ved ganske enkelt ikke hvad jeg skulle prøve med. Jeg har prøvet at kombindere ved at sætte et "else" efter dit if, med allertboksen i, men så er det bludselig kun hvad står efter else som virker.
Avatar billede bamzen Nybegynder
20. oktober 2002 - 17:46 #23
i eksemplet på nettet ser det ikke ud til at du har rettet >= til ==-1 ??????????????????
Avatar billede faellesnet Nybegynder
20. oktober 2002 - 21:47 #24
Det har jeg heller ikke, fandt jo ud af at urls ikke var nødvendig, derfor skal det jo også fungere fra harddisk. Det gør det også næsten nu, jeg skal bare lege lidt videre. Så pointene er dine, du har lavet et bravt stykke arbejde :)

Jeg er nødt til at gemme resten til senere, arbejdet kalder.
Jeg poster en færdig løsning når jeg har fundet den..