Avatar billede denniss Nybegynder
30. september 2000 - 16:37 Der er 10 kommentarer

Sammenlign 2 billeder i delphi

Hejsa,

Jeg har brug for at sammenligne et billed med 10 andre. hvorså programmet skal fortælle mig hvilket af de 10 der er magen til.
Jeg gør følgende:
  Image1: TImage;
  Images: array[1..10] of TBitmap;

  For I := 1 to 10 do
    if CompareMem(Image1.Picture.Bitmap, Images[I], 100) then Memo1.Lines.Add(IntToStr(I));

Billederne er 10x10, derfor de 100 i længde.
det virker hvis jeg bytter Image1.Pictura.Bitmap ud med Images[3]... så får jeg et 3\'tal i min memo....

Hvem har løsningen ?
Avatar billede stigc Nybegynder
30. september 2000 - 16:44 #1
er det her ikke løsningen, se compare funktionen!

Image1: TImage;
  Images: array[1..10] of TBitmap;

  For I := 1 to 10 do
    if CompareMem(Image1.Picture.Bitmap, Images[I]Picture.Bitmap, 100) then Memo1.Lines.Add(IntToStr(I));
Avatar billede denniss Nybegynder
30. september 2000 - 17:21 #2
Ikke helt, for så får jeg Error: Not enough actual parameters. Ligesom det heller ikke hænger sammen med [I]Pictures.Bitmap....

Er det noget med jeg skal have placeret en eller to ^ pointere ?
Avatar billede stigc Nybegynder
30. september 2000 - 17:22 #3
hov der mangler selvfølgelig et punktum imellem:

Image1: TImage;
  Images: array[1..10] of TBitmap;

  For I := 1 to 10 do
    if CompareMem(Image1.Picture.Bitmap, Images[I].Picture.Bitmap, 100) then Memo1.Lines.Add(IntToStr(I));
Avatar billede denniss Nybegynder
30. september 2000 - 17:35 #4
Godt forsøgt :)
men Picture er ikke en del af TBitmap kun en del af TImage.... det er også lidt det er er problemmet.
Avatar billede stigc Nybegynder
30. september 2000 - 17:36 #5
ja det kan jeg godt se.....
Avatar billede stigc Nybegynder
30. september 2000 - 17:39 #6
så kan jeg ikke se hvad der er i vejen. Er image[3] det eneste der er magen til det du sammenligner med?
Avatar billede denniss Nybegynder
30. september 2000 - 17:46 #7
der er helt sikkert et som er magen til... og der er kun eet!
Avatar billede hvid Nybegynder
05. maj 2001 - 23:39 #8
Kan du ikke lave en template på størrelse med hele billedet (x,y)?

Og så sammenligne den med de andre billeder én efter én...

/Kevin
Avatar billede zargar Nybegynder
30. januar 2002 - 01:35 #9
hvad med at bruge ScanLines sammen med CompareMem saa kan du sammenligne billederne pixel for pixel
Avatar billede lanstorp Nybegynder
11. april 2002 - 11:42 #10