Avatar billede larzy Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Borderlayout og gridlayout

jeg sidder og skal lægge en container (med gridlayout) ind i north på en container med borderlayout.

jeg kan tilsyneladende ikke sætte størrelsen på containeren (med gridlayout). Den vises ens ligemeget hvad jeg skriver i setSize. Hvordan kan jeg sætte størrelsen?

her er min container med gridlayout:

import java.awt.*;

public class Menu extends Container{
  private WebBrowser webBrowser;
  private String buttonNames[] = { "<",">","URL","seek","favorites","home" };
  private Button button[];

  public Menu(WebBrowser webBrowser) {
    this.webBrowser = webBrowser;
    setLayout(new GridLayout(1,buttonNames.length,0,0));
    setSize(100,50); //you may want a getwidth on the frame here

    button = new Button[ buttonNames.length ];
    for(int i=0; i<buttonNames.length; i++){
      button[i] = new Button( buttonNames[i] );
      add( button[i] );
    }
Avatar billede pchris Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:02 #1
Det nytter ikke med setSize.
Det er jo hele idéen med en layout manager.
Den sørger for at den får en passende størrelse.

Hvis du vil have det til at virke skal du nok overskrive Menu klasses getMinimumSize, getPreferredSize og getMaximumSize. Du skal nok skrive dem så de kalde super.getXXXSize og så justerer resultatet alt efter hvad det konkret er du vil.
Avatar billede larzy Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:13 #2
thanks - det gør det lidt mindre hokus pokus agtigt