Avatar billede mulan Nybegynder
17. oktober 2002 - 18:04 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Windows2000 login

Er der nogen mulighed for at sætte logon på en w2k prof, så det altid er et bestemt brugernavn der står i "brugernavn boksen" uanset hvem der sidst har været logget på maskinen?
Avatar billede iblarsen Praktikant
17. oktober 2002 - 18:19 #1
Det er jeg ikke sikker på du kan. Du kan vælge at brugernavn skal være blankt.
Avatar billede mulan Nybegynder
17. oktober 2002 - 18:52 #2
Hvor sætter man, at brugernavnet skal være blankt?
Avatar billede iblarsen Praktikant
17. oktober 2002 - 19:09 #3
I Registreringsdatabasen
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Opret en streng som hedder DontDisplayLastUser og sæt den til 1
Avatar billede iblarsen Praktikant
17. oktober 2002 - 19:09 #4
Eller DontDisplayLastUserName
Avatar billede jsb Nybegynder
17. oktober 2002 - 22:21 #5
Ja, eller i kontrol panel - administrative tools - local security policy - security settings.
Avatar billede pagh Nybegynder
17. oktober 2002 - 22:44 #6
Ok, nu kører jeg godtnok Win2k DK, men jeg prøver lige alligevel.

Jeg kan godt sætte min til default at logge automatisk på med en bestemt bruger. Det gøres på følgende måde.:

Kontrolpanel -> Brugere og adgangskoder -> Og så er der en lille "check" box hvor du skal fjerne fluebenet i "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge denne computer".

Så skulle det gerne virke.
Avatar billede pagh Nybegynder
17. oktober 2002 - 22:46 #7
Åhh, for fanden, glem det....sidder og sover.

Skal vist snart til køjs....sorry!
Avatar billede mulan Nybegynder
19. oktober 2002 - 11:22 #8
Tak for indsatsen. I må dele points for jeres input.