Avatar billede pelkjaer Nybegynder
17. oktober 2002 - 16:41 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er der galt her?

Kode:

        ' Her slettes filen inden record'en slettes
        Set File = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
        ImagePath = Server.MapPath("galleryimg")
        ImagePath = ImagePath & "\" & (rsGallery.Fields.Item("imgfilename").Value)
        ' Tjekker om filen findes - og hvis true så sletter den
        If fileExists(ImagePath) Then
        File.DeleteFile(ImagePath)
        End If

Linjen:
        ImagePath = ImagePath & "\" & (rsGallery.Fields.Item("imgfilename").Value)

melder flg. fejl:

Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

Object required: ''

/gallery/doSelect.asp, line 80
Avatar billede jespernaur Nybegynder
17. oktober 2002 - 16:44 #1
Hvordan er rsGallery opstået?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
17. oktober 2002 - 16:47 #2
Hvad mener du med opstået?

Det er et rs på helt normal vis.

Der må være et eller andet andet galt i ovenstående kode, fordi uden den sletter resten af min kode mine records uden problemer, men uden at slette billederne i mappen "galleryimg" som her prøver på.
Avatar billede ursusquietus Nybegynder
17. oktober 2002 - 16:52 #3
rsGallery.Fields.Item("imgfilename").Value virker ikke som den rigtige maade at tilgaa recordsets paa. Jeg vill blot skrive:

rsGallery("imgfilename")

Man kan ogsaa godt skrive rsGallery.Fields("imgfilename") istedet, men "Fields" er ikke et objekt, og derfor faar du fejlen.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
17. oktober 2002 - 16:53 #4
Hmm jeg er da villig til at prøve - men jeg mener du er forkert på den når du siger det ikke er den rigtige måde at tilgå recordsets på - på denne her måde er det netop bagud kompatibelt med gamle iis versioner.
Avatar billede jespernaur Nybegynder
17. oktober 2002 - 16:56 #5
OK, et lettere feberhug: Kan der være tale om, at det er forbudt at kalde en variabel ved navnet 'File'? Der eksisterer jo et objekt ved navn File, så forsøg med et andet navn.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
17. oktober 2002 - 16:57 #6
Det samme hvis jeg bruger et andet navn - det havde jeg nemlig også selv tænkt :(
Avatar billede jespernaur Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:11 #7
Jeg tror du skal fjerne .Value, altså:

ImagePath = ImagePath & "\" & (rsGallery.Fields.Item("imgfilename"))
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:35 #8
Fejlen var et andet sted

If fileExists(ImagePath) Then

burde have været

If FileExists(ImagePath) Then

Case sensitive :)