Avatar billede faun Nybegynder
17. oktober 2002 - 14:01 Der er 6 kommentarer

Hastigheds problem

Jeg har lige installeret Mandrake 9.0 med KDE 3.0 som GUI. Mit problem er at når jeg vil starte f.eks. et terminal vindue, så tager det 10 sek eller mere for at åbne det?!

Min maskine er en T-bird800 med 655Mb RAM.

Hvad kan problemet være?
Avatar billede sif4ever Nybegynder
17. oktober 2002 - 14:02 #1
Prøv og se, hvad der bruger ressoucer
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2002 - 15:38 #2
Du kan evt. prøve at tilføje en linie med dit værtsnavn til /etc/hosts
127.0.0.1    minmaskine
Avatar billede faun Nybegynder
21. oktober 2002 - 09:14 #3
<--- n00b til linux... hvordan ser man ressource fordelingen?
Avatar billede infophreak Nybegynder
03. november 2002 - 03:36 #4
i en xterm (eller ækvivalent): top
Avatar billede faun Nybegynder
03. december 2002 - 09:58 #5
ok, jeg vil så acceptere jeres svar, men hvordan "#¤" gør jeg det?? Der plejer at være en knap her!
Avatar billede joyride Nybegynder
01. september 2003 - 23:51 #6
Der er ingen der har svaret endnu :)
i øvrigt kan du med
:~$ ps aux |grep "regulært udtryk"
se en bestemt proces. Hvis nu f.eks du fra en kommandoprompt gerne vil stoppe din X server kan du skrive
:~$ ps aux |grep X
Så får du en liste over alle processer der kører der har strengen "X" i sig og så kan du behændigt dræbe dem med en kill -9 PID (Hvor PID er det nummer processen har).

Men det vidste du nok allerede... :)