Avatar billede jackson Nybegynder
17. oktober 2002 - 11:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor bibber min agp-kort?

Har lige skaffet mig et GeForce4 Ti4600 128bm grafikkort af mærket Jaton.

Alt køre fint i xp, men så snart jeg køre 3d-spil m.m. bibber det hele tiden, jeg formoder det er mit grafikkort lydene kommer fra. Har downloaded sidste nye nvidia-driver og testet kortet med 3dmark2000se - og det gav en "score" på lidt over 10000 point.
Hvad kan problemet være? Er det mine bios opsætninger iforb. med agp-kortet der måske er forkerte - hvad skal "Graphics Aperture Size" være sat til?

PC-konf.: Asus P4B533-v, 1024bm ram, pentium 4 2Ghz....

Nogen bud på problemet?

p.s findes der nogen anmeldelse af dette kort?
Avatar billede idm Nybegynder
17. oktober 2002 - 11:19 #1
Har du et program der kan måle din temperatur på dit grafikkort...
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. oktober 2002 - 13:09 #2
har du prøvet den allersidste nye Nvidia driver 40.72?
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. oktober 2002 - 13:11 #3
Avatar billede jackson Nybegynder
17. oktober 2002 - 13:21 #4
Yep, har installeret nyeste nvidia driver 40.72  - grafisk køre det perfekt, men det skidt bibber trods den nye driver.

Har ikke noget program til at måle temp. på grafikkoret, men til mit bundkort har jeg, men det har vel ingen effekt på mit grafikkort.
Programmet til mit bundkort siger at min powerfan og chassisfan har for lavt "thresshold" - aner heller ikke hvilke rpm de minimum skal køre med.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. oktober 2002 - 13:27 #5
du skal regne med ca. 2700 RPM, noget kunne måske tyde på at du mangler udluftning, bibberiet kunne være grafikkortet eller CPU der advarer.

Anskaf dig 2 x 8cm. blæsere, sæt en i bunden og en i toppen, så skulle det være udluftning nok til delene.

PS: Hvis din blæser til CPU ikke har det så godt, så få den skiftert hurtigs muligt.
Avatar billede jackson Nybegynder
17. oktober 2002 - 13:54 #6
Alt i min PC er sprit nyt. Pentium 4 med tilhørende blæser, regner ikke med at intel sælger forkerte kølere til deres CPU'er. Grafik kortet er også helt nyt og på det sidder også en køler som køre.

Findes der et program til at måle ens grafikkort?
Avatar billede halifax Nybegynder
17. oktober 2002 - 15:59 #7
Ved ikke om dit problem kan skyldes bundkortet. Men jeg har fornylig læst artikel om, at bundkort med de nyeste features udsendes alt for hurtigt - underforstået at de ikke er testet ordentligt af. Der stod således nævnt, at mange forhandlere har nægtet at sælge flere at netop ASUS P4B533 fordi klager over fejl på netop det kort væltede ind.
Ville gerne dokumentere det, men kan ikke lige huske/finde, hvor jeg læste det. For kun 2-3 dage siden.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:35 #8
jackson's version af Asus er jo en P4B533-V, det kunne tænkes at det var en forbedret udgave.
Asus plejer ikke at komme med noget dårligt grej.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. januar 2003 - 20:15 #9
takker for pointene..