Avatar billede dennism Nybegynder
17. oktober 2002 - 10:06 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

PHP - Fejl i script!?

Jeg bruger dette script til at ændre mine "uk-datoer" i min database, til "dk-datoer":

*******************************************************$ukmnd = array("January", "February", "March", "April", "May", "June", "July", "August", "September", "October", "November", "December");
$dkmnd = array("januar", "februar", "marts", "april", "maj", "juni", "juli", "august", "september", "oktober", "november", "december");
$ukdato = $row[fdato];
$dkdato = str_replace($ukmnd, $dkmnd, $ukdato);
*******************************************************

Det virker fint på min egen webserver... Men så snart det bliver uploadet til nettet, så virker det ikke. Tjek http://www.demaweb.dk
"fdato" er TIMESTAMP(14), og bliver hentet på denne måde:
date_format(dato, '%d. %M %Y - kl. %H:%i') AS fdato

Ved i hvorfor at det ik virker på internettet, og at det kun virker på min webserver?
Avatar billede human Nybegynder
17. oktober 2002 - 10:13 #1
Det her et lidt af et gæt, men det kan være fordi at php versionen på den server du uploader det til er for gammel.

prøv skriv:
phpinfo()

Så får du versionen. Er den ældre end den du kører med, kan der jo være noget om det.
Men som sagt, lidt af et gæt..

// Human
Avatar billede human Nybegynder
17. oktober 2002 - 10:17 #2
som selvfølgelig er "phpinfo();"

// Human
Avatar billede dennism Nybegynder
17. oktober 2002 - 10:18 #3
Ja... Du har ret! Det er én AIX-server, og de nyeste versioner af PHP er ik udkommet til den endnu!.. Så det er rigtigt, det er ik nyeste version af PHP!... Men, hvad skal jeg gøre for at få det til at virke på den ældre version også?
Avatar billede dennism Nybegynder
17. oktober 2002 - 10:19 #4
Det er "PHP Version 4.0.4pl1"..
Avatar billede human Nybegynder
17. oktober 2002 - 10:21 #5
Så skal du bruge nogle funktioner som php 4.0.4 understøtter, det kan du også se ved at skrive "phpinfo();".

// Human
Avatar billede dennism Nybegynder
17. oktober 2002 - 10:22 #6
Hvor står de funktioner?
Avatar billede achrist Nybegynder
17. oktober 2002 - 10:24 #7
Prøv slavemetoden med ereg_replace() i stedet, dvs. lav 12 forskellige kald:
$ukdato=ereg_replace("January","januar",$ukdato);
$ukdato=ereg_replace("Februry","februar",$ukdato);
....

V.h.
Allan
Avatar billede human Nybegynder
17. oktober 2002 - 10:26 #8
Okay.. du laver et dokument og skriver

<?php

phpinfo();

?>

Et sted på det dokument står der hvilke indbyggede funktioner der understøttes.

// Human
Avatar billede dennism Nybegynder
17. oktober 2002 - 10:26 #9
Det har jeg gjort!... Men jeg ved ik lige hvor på siden jeg skal kigge!... Hvilken tekst skal jeg kigge efter?
Avatar billede human Nybegynder
17. oktober 2002 - 10:33 #10
Det kan jeg faktisk ikke helt huske, men prøv led den igennen. Elller prøv det som Allan skriver.

// Human
Avatar billede dennism Nybegynder
17. oktober 2002 - 10:51 #11
Sådan her: ?

$fdato=ereg_replace("January","januar",$row[fdato]);
$fdato=ereg_replace("Februry","februar",$fdato);
$fdato=ereg_replace("March","marts",$fdato);
$fdato=ereg_replace("April","april",$fdato);
$fdato=ereg_replace("May","maj",$fdato);
$fdato=ereg_replace("June","juni",$fdato);
$fdato=ereg_replace("July","juli",$fdato);
$fdato=ereg_replace("August","august",$fdato);
$fdato=ereg_replace("September","september",$fdato);
$fdato=ereg_replace("October","oktober",$fdato);
$fdato=ereg_replace("November","november",$fdato);
$fdato=ereg_replace("December","december",$fdato);
echo"$fdato";
Avatar billede dennism Nybegynder
17. oktober 2002 - 11:01 #12
Allan >>

Laver du ik lige ét svar? Så kan i dele point?
Avatar billede achrist Nybegynder
17. oktober 2002 - 11:06 #13
Tak :-)
Avatar billede dennism Nybegynder
17. oktober 2002 - 11:06 #14
Takker for hjælpen...