Avatar billede lgb Nybegynder
17. oktober 2002 - 08:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Klokkeslet på workstations så filer har samme time stamp

Jeg har et lille netværk med ADSL på, så jeg kan dele filer mellem mine computere, og være på nettet med begge samtidigt eller uafhængigt.

Tidligere brugte jeg W2000 Offlinefiler, med stor glæde. Men nu har jeg det problem, at den ene computer har alle filer forskudt med en time, og det resulterer i at filerne synkroniseres igen og igen, fordi den tror en fil er opdateret en time efter en anden (hvor de i virkeligheden er ens).

Den ene computer er W98 stationær, den anden W2000 bærbar.

Bægge computere er sat op til GMT/UTC tid, uden auto sommertid, og tiderne er ens på dem.

What to do ???

På forhånd tak
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
17. oktober 2002 - 10:33 #1
Har set et problem magen til, dog på en NT4

Problemet var i mit tilfælde at systemets tid (ikke brugerens) kørte efter en anden tidszone (GMT, hvor brugerens var GMT+1)

Jeg skulle rette dette inde i registeringsdatabasen

HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\International

hvor den aktuelle bruger (den som er logget ind) findes her
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\International

For at finde ud af hvilken key du skal rette i kan du rette zonen, og kigge efter hvilken key der ændre sig under din profil
Avatar billede lgb Nybegynder
17. oktober 2002 - 11:18 #2
Når jeg kigger på W98 computeren står der

Locale - værdi 00000460

alle de steder jeg har set under international.

Er det den der er tidszonen ?

På min W2000 computer står der en masse værdier, også ovenstående, men jeg ser ingen der hedder time zone ? OK, det må da være "locale" jeg skal ændre, men da den hedder 00000406 på begge computere, kan jeg ikke se det vil ændre noget ?
Avatar billede lgb Nybegynder
17. oktober 2002 - 12:46 #3
Problemet er faktisk, at en fil på W98 computeren som lokalt har time stamp 10:40, har time stamp 09:40 hvis jeg kigger på samme fil via netværket, fra min W2000 computer.

Gør det nogen forskel i ovenstående ?

Det betyder, at hvis jeg kopierer en fil over fra W2000 til W98, og derefter kører en synkronisering fra W2000 computeren, så vil den overskrive filen på W98 computeren, da den "tror" filen derovre er forældet.
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
17. oktober 2002 - 14:26 #4
Dit problem lyder mere og mere som mit, men mit var på NT4/W95.

Jeg ved ikke lige hvor og hvordan dette løses på dit system, og jeg kan ikke huske præsist hvilke key's jeg ændrede.

Prøv at sætte server servicen til at køre i en anden bruges profil, det kunne være en god ide at bruge administrator/eller hvad bruger du nu selv logger ind med.
Avatar billede lgb Nybegynder
17. oktober 2002 - 23:08 #5
I W98 har jeg alle rettigheder, også i W2000, hvor jeg er administrator.

På W98 har jeg to andre profiler til resten af familien (specielt de små som ikke må pille for meget !), jeg kan jo prøve med en af deres profiler og se om den gør det samme.

Jeg vender tilbage hvis det virker, måske først om noget tid da jeg skal udenlands.

På forhånd tak.
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
18. oktober 2002 - 12:45 #6
Vær sikker på at den profil du benytter har rettigheder til at starte servicen
Avatar billede lgb Nybegynder
18. oktober 2002 - 15:00 #7
Undskyld, hvilken service ?
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
21. oktober 2002 - 09:16 #8
"Server" servicen
Avatar billede lgb Nybegynder
19. januar 2003 - 12:31 #9
Har stadig ikke fået det til at virke, har for tiden givet op. Håber jeg finder ud af det en dag. Tak for svarene ellers, kan man lukke tråden på en eller anden måde?
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2003 - 12:33 #10
Ja du kan bare acceptere et svar , så er tråden lukket.
Avatar billede lgb Nybegynder
19. januar 2003 - 12:53 #11
OK, det gør jeg, Claus, du får mine point :-)