Avatar billede 1409 Praktikant
17. oktober 2002 - 01:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Frames og links-farver

Jeg et frameset med to frames.
I top-framet ligger menu.html med et simpelt CSS til styring af link-farver

Hvis man klikker på et link i menuen, hvordan kan man få "active"-farven til at forblive den farve, så længe at den pågældende side er åben, indtil man klikker på et andet link, hvorpå dette bliver "activ", samtidigt med det første link skifter til "visited"?

Dette skal selvfølgelig være samtidigt med at "hover"-effekten fortsat virker på alle links.

<!-- frames.html -->
<FRAMESET ROWS="80,*">
    <FRAME SRC="menu.html" NAME="menu" ID="menu" FRAMEBORDER="0" SCROLLING="No" MARGINWIDTH="1" MARGINHEIGHT="1">
    <FRAME SRC="side1.html" NAME="main" ID="main" SCROLLING="Auto" MARGINWIDTH="1" MARGINHEIGHT="1">
</FRAMESET>

<!-- menu.html -->
<STYLE TYPE="text/css">
    a:link  {
        text-decoration: none;
        color: #000000;
        font-weight:bold
    }
    a:active {
        text-decoration: none;
        color: #00FF00;
        font-weight:bold
    }
    a:visited {
        text-decoration: none;
        color: #CCCCCC;
        font-weight:bold
    }
    a:hover {
        text-decoration: none;
        color: #FF0000;
        font-weight:bold
    }
</STYLE>
</head>
<BODY>
<TABLE WIDTH="300" BORDER="1" CELLSPACING="0" CELLPADDING="0" ALIGN="center">
  <TR>
    <TD WIDTH="100"><A href="side1.html" target="main">Side 1</A></TD>
    <TD WIDTH="100"><A href="side2.html" target="main"> Side 2</A></TD>
    <TD WIDTH="100"><A href="side3.html" target="main">Side 3</A></TD>
  </TR>
</TABLE>

På forhånd tak
Avatar billede 1409 Praktikant
19. oktober 2002 - 03:16 #1
Jeg har hævet pointene....
Avatar billede lindof.dk Nybegynder
21. oktober 2002 - 15:09 #2
hvilken farve skal den være...
Avatar billede 1409 Praktikant
21. oktober 2002 - 16:57 #3
>>lindof.dk

Samme farve som active, altså #FF0000
Avatar billede 1409 Praktikant
26. oktober 2002 - 20:32 #4
Lukker - ingen ved det åbenbart.....