Avatar billede vd-per Nybegynder
16. oktober 2002 - 22:54 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

E-mail script - fejl

hey jeg har et email script med attachfile (cdonts) og det virker efter lang tids arbejden :) mit problem nu er at naar jeg ikke vedhæfter en fil laver asp scriptet fejl da der ikke ernogen fil a sende

haaber i kan hjælpe..

form: (form1.htm)

<html>
<head>
<title>Kontakt &amp; Indsend</title>

<link rel="stylesheet" href="stylesheets/textstyle.css" type="text/css">
</head>

<body bgcolor="#000000" text="#FFFFFF" background="gifs/formbag.gif">
<td align=center valign=middle bgcolor="#FFFFFF" background="images/enter_pic.jpg">
      <form action="sessions.asp" method="POST">
    <table width="400" border="0">
      <tr>
        <td width="102"><br>
        </td>
    <td width="239"><br></td>
    <td width="45"><br></td>
<tr>

        <td width="102" class="Formstyle">*&nbsp;Navn:</td>
    <td width="288" colspan="2">
              <input type=text size=30 name="fornavn" style="width:250px">
    </td>
  </tr>
  <tr>

        <td width="102" class="Formstyle">*&nbsp;Efternavn:</td>
    <td width="288" colspan="2">
              <input type=text size=30 name="efternavn" style="width:250px">
    </td>
  </tr>
  <tr>

        <td width="102" class="Formstyle">*&nbsp;Addresse:</td>
    <td width="288" colspan="2">
              <input type=text size=30 name="adresse" style="width:250px">
    </td>
  </tr>
  <tr>

        <td width="102" class="Formstyle">*&nbsp;Post nr.: </td>
    <td width="288" colspan="2">
              <input type=text size=4 name="postnr" style="width:35px" maxlength="4">
    </td>
  </tr>
  <tr>

        <td width="102" class="Formstyle">*&nbsp;By: </td>
    <td width="288" colspan="2">
              <input type=text size=15 name="by" style="width:130px">
    </td>
  </tr>
  <tr>

        <td width="102" class="Formstyle">*&nbsp;Email:</td>
    <td width="288" colspan="2">
              <input type=text size=15 name="email" style="width:130px">
    </td>
  </tr>
  <tr>

        <td width="102" class="Formstyle">*&nbsp;Besked:</td>
      <td width="288" colspan="2">
              <textarea cols=28 rows=5 name="besked" style="width:250px" wrap="virtual">
</textarea>
    </td>
  </tr>
  <tr>

        <td class="Formstyle" width="102">Vedl&aelig;g billede:</td>
    <td width="239">
              <input type="file" name="file" size="20" value="c%3A%5C">
            </td>
    <td width="45">
              &nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="102" colspan="1">
</td>
    <td width="288" colspan="2">
              <input type=SUBMIT value=Send name="submit">
              <input type="reset" name="Reset" value="Slet">
            </td>
  </tr>
</table>
</form>  </td>

</body>
</html>

mailscript (sessions.asp)

<%

fornavn = Request.Form("fornavn")
efternavn = Request.Form("efternavn")
adresse = Request.Form("adresse")
postnr = Request.Form("postnr")
by = Request.Form("by")
email = Request.Form("email")
besked = Request.Form("besked")
file = Request.Form("file")

Session("fornavn") = fornavn
Session("efternavn") = efternavn
Session("adresse") = adresse
Session("postnr") = postnr
Session("by") = by
Session("email") = email
Session("besked") = besked
Session("file") = file

dim fornavn, efternavn, adresse, postnr, by, email, besked, file
dim cdomail
set cdomail=createobject("cdonts.newmail")
cdomail.from= email
cdomail.to="per@virtualdesigns.dk"
cdomail.subject= "|-<VirtualDesigns.dk / beta e-mail modul w/attachfile>-|"
cdomail.body="Navn: " & fornavn & vbcrlf & "Efternavn: " &  efternavn & vbcrlf & "Adresse: " & adresse & vbcrlf & "Postnr: " & postnr & vbcrlf & "By: " & by & vbcrlf & "Email: " &  email & vbcrlf & vbcrlf & vbcrlf & "Besked: " & vbcrlf &  besked
cdomail.AttachFile(file)
cdomail.send
Set cdomail = Nothing
%>

haaber der er nogen der kan sige mig hvad jeg gør galt eller hvad der skal skrives
scriptet virker ellers fint
eneste problem er at man skal skrive noget i alle felterne

Mvh per
Avatar billede hbhansen Nybegynder
16. oktober 2002 - 22:59 #1
hvad med at tjekke variablen file inde du attacher:
...
if (file != "")
{
  cdomail.AttachFile(file)
}
cdomail.send
Avatar billede vd-per Nybegynder
16. oktober 2002 - 23:04 #2
hvor skal jeg sætte den ind??
Avatar billede vd-per Nybegynder
16. oktober 2002 - 23:07 #3
problemet er at cdomail.AttachFile(file) skal væk hvis der ikke er en fil vedhæftet (eller en anden maade jeg ikke kender til, og det kan jo være mange :)
Avatar billede hbhansen Nybegynder
16. oktober 2002 - 23:07 #4
dim fornavn, efternavn, adresse, postnr, by, email, besked, file
dim cdomail
set cdomail=createobject("cdonts.newmail")
cdomail.from= email
cdomail.to="per@virtualdesigns.dk"
cdomail.subject= "|-<VirtualDesigns.dk / beta e-mail modul w/attachfile>-|"
cdomail.body="Navn: " & fornavn & vbcrlf & "Efternavn: " &  efternavn & vbcrlf & "Adresse: " & adresse & vbcrlf & "Postnr: " & postnr & vbcrlf & "By: " & by & vbcrlf & "Email: " &  email & vbcrlf & vbcrlf & vbcrlf & "Besked: " & vbcrlf &  besked

// SÆT IND HER, JEG KAN IKKE HUSKE OM DET ER != eller <> SÅ PRØV LIGE BEGGE

if (file <> "")
{
  cdomail.AttachFile(file)
}

cdomail.send
Set cdomail = Nothing
Avatar billede vd-per Nybegynder
16. oktober 2002 - 23:16 #5
Error Type:
Microsoft VBScript compilation (0x800A03EE)
Expected ')'
/test/test/sessions.asp, line 32, column 9
if (file != "")
--------^

Error Type:
Microsoft VBScript compilation (0x800A03F9)
Expected 'Then'
/test/test/sessions.asp, line 32, column 15
if (file <> "")
--------------^
Avatar billede hbhansen Nybegynder
16. oktober 2002 - 23:19 #6
Ups, Det hedder vist også

if file != "" then
  cdomail.AttachFile(file)
end if
Avatar billede hbhansen Nybegynder
16. oktober 2002 - 23:21 #7
Eller som sagt:

if file <> "" then
  cdomail.AttachFile(file)
end if
Avatar billede vd-per Nybegynder
16. oktober 2002 - 23:23 #8
virker med IF file <> "" then
cdomail.attachfile(file)
end if

men saa sender den ikke mailen hmmmm
Avatar billede vd-per Nybegynder
16. oktober 2002 - 23:28 #9
den smider den i min mailroot/drop
naar jeg bruger:
IF file <> "" then
cdomail.attachfile(file)
end if
Avatar billede hbhansen Nybegynder
16. oktober 2002 - 23:29 #10
Mærkeligt ! Du har ikke fundet en documentation til det der cdonmail hvori de beskriver hvordan det skal bruges med og uden filer?
Avatar billede vd-per Nybegynder
16. oktober 2002 - 23:35 #11
nej jeg har ikke kunne finde noget
men der er maaske en maade a komme uden om det ved a lave 2 scripts
1 med og 1 uden
og saa en .asp der Response.redirect som min form1.htm gaar til
men jeg tror ikke den gemmer mine sessions
Avatar billede hbhansen Nybegynder
16. oktober 2002 - 23:37 #12
Ok, det lyder som en løsning, du skulle prøve :-)
Avatar billede cpufan Juniormester
26. januar 2003 - 01:31 #13
du kan køre det som to subrutiner

if
file <> "" then

set cdomail=createobject("cdonts.newmail")
cdomail.from= email
cdomail.to="per@virtualdesigns.dk"
cdomail.subject= "|-<VirtualDesigns.dk / beta e-mail modul w/attachfile>-|"
cdomail.body="Navn: " & fornavn & vbcrlf & "Efternavn: " &  efternavn & vbcrlf & "Adresse: " & adresse & vbcrlf & "Postnr: " & postnr & vbcrlf & "By: " & by & vbcrlf & "Email: " &  email & vbcrlf & vbcrlf & vbcrlf & "Besked: " & vbcrlf &  besked
cdomail.AttachFile(file)
cdomail.send
Set cdomail = Nothing

else

set cdomail=createobject("cdonts.newmail")
cdomail.from= email
cdomail.to="per@virtualdesigns.dk"
cdomail.subject= "|-<VirtualDesigns.dk / beta e-mail modul w/attachfile>-|"
cdomail.body="Navn: " & fornavn & vbcrlf & "Efternavn: " &  efternavn & vbcrlf & "Adresse: " & adresse & vbcrlf & "Postnr: " & postnr & vbcrlf & "By: " & by & vbcrlf & "Email: " &  email & vbcrlf & vbcrlf & vbcrlf & "Besked: " & vbcrlf &  besked
cdomail.send
Set cdomail = Nothing

end if