Avatar billede bossyboy Nybegynder
16. oktober 2002 - 22:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Falsk forspørgelse

Hvad sker der hvis jeg laver en forespørgelse fra php

$result= mysql_query("SELECT id FROM 'bruger' WHERE bruger = $_POST['bruger'] AND password = $_POST['password']);

...hvis der ikke findes en sådan bruger og der derfor ikke kan retuneres noget til variablen... hvad indeholder variablen så?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. oktober 2002 - 22:07 #1
ingenting
Avatar billede hbhansen Nybegynder
16. oktober 2002 - 22:08 #2
Hvad den indeholder ved jeg ikke men ejeg vil gætte på et tomt array af results, du kan se antal results med:
echo mysql_num_rows($result);
Avatar billede webstalker Nybegynder
16. oktober 2002 - 22:11 #3
Hvis der ikke returneres noget resultat, bliver variablen ikke tildelt nogen værdi. Hvis du initialiserer din variabel inden, burde den fortsat indeholde 'init-værdien'. Det burde i hvert fald være nemt at checke.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. oktober 2002 - 22:14 #4
I vrøvler allesammen. Et tomt resultat er et helt normalt
Mysql-resulatet. Man kan spørge om mysql_num_rows($result) og
man kan  $row=mysql_fetch_row($resultat). Den første giver 0 og
den anden giver false (ikke et array)
Avatar billede bossyboy Nybegynder
16. oktober 2002 - 22:14 #5
okay! tak!
Avatar billede bossyboy Nybegynder
16. oktober 2002 - 22:18 #6
kom til at acceptere for tideligt! kan jeg rette op på det på nogen måde???
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. oktober 2002 - 22:44 #7
du kan håbe på at hbhansen så vil oprette et spm, hvor han giver dine point retur til dig igen
Avatar billede hbhansen Nybegynder
16. oktober 2002 - 23:48 #8
Jow, hvem skal have hvad ?
Avatar billede bossyboy Nybegynder
17. oktober 2002 - 12:16 #9
på den anden side. Der er jo ikke nogle af de andre der har svaret! og det var jo oss kun 15 point! Men så mange tak for hjælpen allesammen!