Avatar billede diktator Nybegynder
29. september 2000 - 13:49 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Tælle records i tråd...

Hej
Jeg ville gerne have talt hvor mange indlæg der forekommer i en tråd ud for hvert  emne i et debatforum.

Eks.
Hvad syntes du om bla. bla. (5)
Det er for groft osv. osv. (11)
Har man hørt mage etc. (0)

Emnerne bliver vist som følge:
Set objRec = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")

SQL = \"SELECT * FROM sprgs ORDER BY dato DESC ;\"

objRec.Open SQL, DB, 3, 3

    While Not objRec.EOF
        Response.Write \"<a href=\'ValgtEmne.asp?\" & objRec(\"id\") & \"\'>\" & \"<b>\" & objRec(\"emne\") & \"</b>\"
        Response.Write \"</a> (\" & objRec(\"dato\") & \") <br> af \" & objRec(\"navn\") & \"<br>\"
        objRec.MoveNext
    Wend

objRec.close

Hver tråd i forumet har et ID som hedder EmneID i databasen, det er dem der skal tælles individuelt  –– Hjæælp, hvordan gør jeg det?
Avatar billede diktator Nybegynder
29. september 2000 - 13:54 #1
Ups – det skal lige siges at feltet \'EmneID\' ligger i en tabel der hedder \'Svar\'
Avatar billede jens Nybegynder
29. september 2000 - 14:00 #2
jeg tror det er sådan noget her du skal bruge
http://www.eksperten.dk/spm/24095
Avatar billede ropotten Nybegynder
29. september 2000 - 14:30 #3
SQL = \"select count(emneid) as antal from sprgs where emneid = \'5\'\"

du kan selv indsætte automatisk det emneid der passer, jeg kunne bare ikke lige finde din variabel for id\'et...
Avatar billede ropotten Nybegynder
29. september 2000 - 14:31 #4
så kan du referere til antalet ved :

objRec(\"antal\")....
Avatar billede diktator Nybegynder
29. september 2000 - 15:01 #5
Hvordan skal min SQL se ud, for jeg skal jo også bibevare mit nuværende udtræk:
SQL = \"SELECT * FROM sprgs ORDER BY dato DESC ;\"

Jeg skal have de 2 tabeller  \'sprgs\' og \'svar\' til at referere.

ID i tabellen sprgs svarer til EmneID i tabellen svar.

OBS - jeg vender først tilbage lørdag , go’ weekend
Avatar billede kasseper Nybegynder
29. september 2000 - 16:00 #6
sql = \"select *,count(emneid) as antal from sprgs where emneid = \'5\'\"

Så kan du både refere til alle dem du plejer og til antal.
Avatar billede kasseper Nybegynder
29. september 2000 - 16:08 #7
Ups jeg er ikke sikker på jeg har forstået helt, men jeg kan fortælle dig at :

du kan hente ud fra flere tabeller i din from ved at sep. med komma. f.eks.

sql= \"select sp.*,sv.count(emneid) as antal from sprgs, (select emneid from svar where emneid = \'5\') as sv\"

Skulle gerne ( har ikke prøvet ) hente alle dem du plejer ud af sprgs og alle tælle alle dem der ligger i select sætningen inde i ().

Jeg håber det gav lidt ledetråde...
Avatar billede kasseper Nybegynder
29. september 2000 - 16:09 #8
hov \"from sprgs as sp.....\"
Avatar billede diktator Nybegynder
03. oktober 2000 - 10:26 #9
Så ruller det sg*
Tak for vejledene hjælp ;-)
/M!chael