Avatar billede wittnezz Nybegynder
16. oktober 2002 - 16:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Case sensitive

Hejsa,

jeg er igang med at udvikle noget vha. mySql og ASP. Mit problem er at min lokale web-server's mySql ikke er case-sensitive mht. Tabel-navne i sql-strenge, men det er webhotellet.... Er der en måde at sætte mySql op til at være Case-sensitive (således at jeg kan fange alle mine dumme fejl inden jeg uploader.... Er windows-mand, og er vandt til at DettE er det samme som dette)

På forhånd tak
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
16. oktober 2002 - 17:30 #1
Du kan sætte din egen Windows SQL til altid at køre med lower-case tabelnavne. Jeg tror det tvinger dig til at være konsekvent - er dog ikke helt sikker.

If you have trouble remembering the lettercase for database and table names, adopt a consistent convention, such as always creating databases and tables using lowercase names.

One way to avoid this problem is to start mysqld with -O lower_case_table_names=1. By default this option is 1 on Windows and 0 on Unix.

http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/manual_Reference.html#Name_case_sensitivity
Avatar billede nemeier Nybegynder
16. oktober 2002 - 18:31 #2
Alternativ er at oprette to felter i tabellen, et som man benytter til at søge på et andet som man benytter til at vise.

Et eksempel kunne være bruger navn, brugeren (mig) har oprettet mig som 'NEMeier' hvilket forms mm. skal vise. Dog bliver mit userid sat til lowercase 'nemeier'.

Ovenstående har den fordel at man ikke også får en bruger der hedder nemeier, en bruger der hedder NEMEIER en bruger der hedder nemEIER helt efter hvordan case var sat på tastaturet.

Værre ville være at brugeren ikke kunne logge ind fordi han ikke kunne benyttede den korekte case.

Man skal huske på at nogle ønsker at man skal benytte korrekt case i password.
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
16. oktober 2002 - 18:45 #3
nemeier >> Spørgsmålet går vist kun på tabel-navne:
"case-sensitive mht. Tabel-navne i sql-strenge"
Avatar billede wittnezz Nybegynder
17. oktober 2002 - 13:05 #4
yep lasse_buck lige hvad jeg manglede... takker (og så kan jeg lære at læse dokumentationen ordentligt en anden gang... hehe)
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
17. oktober 2002 - 13:16 #5
If everything else fails - RTFM ;o)  (Read The Fucking Manual)
Tak for point!