Avatar billede steen_e Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

"System resource exceeded" - hvad er det?

Jeg har en Access 2000-database (6,5 MB) og nogle asp-sider på en hostet server, som en
gang i mellem (efterhånden et par gange i døgnet) fejler sådan her:

"Miceosoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '8007000e'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] System resource exceeded."

Fejlen opstår ved eksekvering af en SQL-forespørgsel, som da bestemt
returnerer et stort recordset, men absolut ikke voldsomt!

Nogle gange går serveren ned, andre gange ikke. Jeg kan i øvrigt se, at webserveren genstarter ca. 6 gange i døgnet - er det ikke lige i overkanten?

Det er ved at være ret irriterende - hvad i alverden skal jeg gøre?
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:47 #1
skifte server... der er tydeligvis ikke nok systemresourcer.
Avatar billede steen_e Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:49 #2
Øhm - kan du uddybe lidt? Bruger jeg for meget RAM, skal jeg connecte til min database på en anden måde, skal jeg formulere mine SQL-sætninger anderledes, glemmer jeg at lukke mine connections og recordsets efter mig, eller hvad?
Avatar billede ecoder Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:51 #3
Okay...........!

Sur røv! Husk at lukke din db connection når du har åbnet for den! Har du husket det?

mvh ecoder
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:53 #4
tror det er en dårlig server - genstarter 6 gange i døgnet...

Man ja, husk at lukke dine connections og recordsets!
Avatar billede ecoder Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:53 #5
>> criterius.dk!!!!!!!!!!!!!!! Skummel kommentar, når du kan se at manden skriver at han har en DB connection!

Det har ikke en skid med selve serveren at gøre..............
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:54 #6
ecoder >>
uddyb
Avatar billede steen_e Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:57 #7
Jeg connecter med

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("../access/database.mdb")
Conn.Open DSN

og lukker med

conn.close
set conn = nothing

Derudover lukker jeg altid mine recordsets efter mig, men jeg åbner dem altså bare med

set RecordSet = conn.execute(sql)

hvor jeg har set andre lave denneher:

Set RecordSet = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
set RecordSet = conn.execute(sql)

Er det OK at gøre som mig, eller skal jeg også "kreere" mit recordset først? Har det måske noget med det at gøre?
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:59 #8
synes da det ser meget tilforladeligt ud...

Holder stadig på, at det er serveren, men e_coder er tydeligvis uenig...
Avatar billede eagleeye Praktikant
16. oktober 2002 - 14:09 #9
Hvis du hendter relativt store recordset uden at lukke og nedlægge dem så kan du få problemmet. Du skal lukke recordset lige som du lukkeer Connections..:

RecordSet.Close
Set RecordSet = Nothing
Avatar billede steen_e Nybegynder
16. oktober 2002 - 14:26 #10
Ja, men det gør jeg også! Hvorfor går det så galt?
Avatar billede steen_e Nybegynder
16. oktober 2002 - 14:44 #11
Hvis det virkelig er serveren, der er problemet, hvad kan jeg så gøre? Bede mit host-firma sætte mere RAM i? Bede dem opgradere til en hurtigere processor? Bede dem opdatere deres software?
Avatar billede steen_e Nybegynder
17. oktober 2002 - 09:51 #12
Nå, nu har jeg snakket med min udbyder, og han fortalte, at de havde installeret en eller anden komponent som spiste al rammen, hver gang den blev kaldt. Nu har de afinstalleret den igen, så nu skulle alt virke igen.

Hvad med lige at fortælle jeres kunder om den slags?! *suk*
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
17. oktober 2002 - 09:58 #13
:o) - ha, ecoder, jeg havde ret ;)

Men hvorfor tager du så selv pointene?