29. september 2000 - 00:26 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Stofanet Studie problemer

Jeg har flexrate abonnementen med Stofanet Studie lan oveni.

Mit problem er at jeg kun kan se en arbejdsgruppe \"WORKGROUP\" og den eneste computer der er i arbejdsgruppen er mig selv. Jeg har set andre hos kammerater at man skal kunne se flere arbejdsgrupper. Har jeg sat nogle forkerte indstillinger. Jeg har sat de 3 DNS\'er rigtigt og domænenavnet er stofanet.dk. Hvad er der i vejen?
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2000 - 01:17 #1
Har du fortalt din computer, at den skal være medlem af flere arbejdsgrupper?
29. september 2000 - 01:54 #2
Mener du konkret hvilke eller bare generelt. Konkret kan jeg jo ikke vide hvilke arbejdsgrupper der findes på studielan. Hvordan fungere dit?
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2000 - 13:29 #3
Jeg har ikke selv flere grupper, men windows 2000 hentyder til flere brugergrupper i forbindelse med opsætnig af arbejdsgruppe. Det er klart, at du skal vide navnet på de andre brugergrupper eller mener jeg ikke du kan finde dem.
Avatar billede webb Nybegynder
29. september 2000 - 13:42 #4
Hvis man kører rent TCP/IP, kan man vist ikke se andre workgroups med mindre at man benytter WINS !

Ellers er det jo bare at installere protokollen
NETBEUI (hvilket er absurt) men det burde virke !!

Det er klart at for at se andre PC\'er i ens \"workgroup\" skal den enten hedde det samme
som de andre benytter på lan\'et, eller omvendt !
02. oktober 2000 - 15:10 #5
Det med NETBEUI fungerer ikke, men er der ikke nogle som har det oppe at køre, som kan fortælle mig hvad de har gjort.
02. oktober 2000 - 15:11 #6
Ellers kom med en forklaring om jeg kan bruge WINS eller det er noget bøvl.
Avatar billede webb Nybegynder
02. oktober 2000 - 15:33 #7
Et spørgsmål :
Sidder du og dine kammerater på samme lan ?

Hvis ikke kan jeg godt forstå dit problem..

Ellers burde det virke med NETBEUI !

Wins kan man kun bruge, man man har en NT-server
på lan\'et som også er wins server..

Wins = Microsoft\'s svar på DNS for lokalnet
02. oktober 2000 - 23:25 #8
Nej, jeg er ikke i et lokalnetværk, og NETBEUI virker desværre ikke.
Avatar billede webb Nybegynder
03. oktober 2000 - 12:49 #9
Hvis du ikke er på samme lan som de kammerater, tja så er der ikke rigtigt en løsning på problemet !! Med mindre du og dine venner har en fælles wins server et eller andet sted !

Måske kan man skrive en anden persons faste ip-adresse !!!! og PC-navn i din LMHOSTS fil som ligger i windows kataloget

04. oktober 2000 - 09:58 #10
Jeg har stofanet flexrate inkl. studielan. Hvis nogen fatter hvordan man får adgang til det så vær venlig at komme med nogle brugbare svar.
04. oktober 2000 - 09:59 #11
Pointene er endt på 500 nu.
Avatar billede webb Nybegynder
04. oktober 2000 - 12:57 #12
For at komme med lidt kritik, så burde du komme med flere informationer omkring din løsning !!

Hvad du har fortalt indtil videre, kan godt bruges men min konklusion er at det kun kan lade sig gøre med en MS WINS server..

Når man snakker om et lokalnet og man vil se andre PC\'er i ens \"arbejdsgruppe\" er kravet altså at der er flere på det lan !

Men vil du se flere over internettet, ja så må man fifle med det, med så som wins.

Ellers hvis du spørger de fleste, kan det ikke lade sig gøre...

Jeg betragter dette som et svar, men nu er det en kommentar...

Jeg tror desuden at det gør det sværere at løse problemet når man ikke ved hvad man har med at gøre og gætter sig frem !
06. oktober 2000 - 23:29 #13
Desværre var der ikke nok hjælp, så jeg lukker spørgsmålet.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
08. oktober 2000 - 08:21 #14
Hm... mander jeg tror nu ellers godt jeg ville have kommet med et par kommentarer. Jeg har nemlig også Stofanet studie
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
08. oktober 2000 - 08:29 #15
hm.. jeg prøver alligevel!

Det de andre siger med at du skal fortælle din computer at de skal være medlem af andre brugergrupper er ikke korrekt. For som du selv siger har du ikke en chance for at vide hvem der er på.

Du behøves heller ikke Netbeui.

Men er du sikker på at i ikke sidder på samme LAN ? Ikke som kritik, men det undrer mig blot hvordan du kan vide dig sikker på det ?

Jeg prøver lige at teste noget med mit eget ...

Avatar billede ®azzer® Nybegynder
08. oktober 2000 - 08:40 #16
hmm... det virkede desværre :(

Ring til stofa og hør\' dem ad!
08. oktober 2000 - 15:27 #17
Ja, det bliver nok den endelige løsning.
08. oktober 2000 - 15:28 #18
Jeg er muligvist slet ikke på studienet, selvom jeg har bestilt det.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
08. oktober 2000 - 16:50 #19
gud ja... det kan da være de har glemt det...
men hvad skal du også bruge det til ? Altså jeg der intet formål i det... det er muligt man kan spille over det, men ved faktisk ikke
09. oktober 2000 - 01:43 #20
Altså jeg har nogle venner som er med på studienet, og har vi nogle filer der skal lånes af hinanden ville det være rart hvis vi kunne gøre det over studienet istedet for at skulle bruge e-mail,ftp el. ICQ. Derudover er der selvfølgelig også spil, men der tror jeg hurtigt man får forbrugt de gratis MB studielan\'et tilbyder.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
09. oktober 2000 - 08:55 #21
hm... altså jeg har ikke mulighed for at udveksle filer med nogen... jeg kan se de er på men jeg har ikke adgang til deres computer overhovedet
Avatar billede webb Nybegynder
09. oktober 2000 - 10:52 #22
Hvor kan man læse om studielan ?

10. oktober 2000 - 10:07 #23
@azzer>>Jeg har set det kan lade sig gøre at tilgå de andres delte mapper, men det virker bare ikke hos mig.

webb>> Jeg har søgt mange steder, og har ikke fundet noget information om det. Det eneste jeg kender til det er det kryds der står på min ordrebekræftelse.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:16 #24
Mander > Hm... okay! Hvis du får et svar omkring det fra Stofa må du meget gerne poste det herinde.