Avatar billede donwang Nybegynder
15. oktober 2002 - 21:03 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Opgradering?

Hej mine forældre har denne pc: www.simplesolutions.dk/com.gif og de vil gerne have den opgraderet! har i nogle idere til hvad men skal proppe i?
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2002 - 21:07 #1
Hvad vil de ofre?
15. oktober 2002 - 21:07 #2
Opgradere kan det betale sig når de kan få en ny for 5000-6000 kr
Avatar billede clp Nybegynder
15. oktober 2002 - 21:08 #3
tag og behold skærm, netkort og i havnen med resten

clp
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2002 - 21:08 #4
Hvad skal de bruge den til?
Avatar billede donwang Nybegynder
15. oktober 2002 - 21:09 #5
Kom bare med nogle bud... de vil ofre nok.....
Avatar billede donwang Nybegynder
15. oktober 2002 - 21:10 #6
De skal bruge den til Kontor/spil all round!
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2002 - 21:11 #7
Jeg ville købe det her hvis jeg have 10.000 til en ny PC (uden skærm)

Harddiske: SEAGATE, IDE, Barracuda IV 60GB, IDE100, Diskdrev: ALPS, 1.44MB Floppy (BLACK), Højtaler: CREATIVE LABS, CREATIVE INSPIRE 2.1 2400 RETA, Tastatur: LOGITECH, Cordless Desktop Optical Black - Danish, Processor: INTEL, Socket 478, In a Box, Pentium 4 2.4GHz, 512Kb, ´Northwood´ 533MHz, Ram: NANYA, DDRram PC2700, 256MB, Grafikkort: ASUS, AGP-V8440/DT, Kabinetter: CHIEFTEC, Dragon Workstation Black 340W / DOOR (DX-01B-D), DVD-Drev: LG SORT FRONT DVD-ROM, CD-Recordere: LG 40x/12x/40x Retail IDE, Bundkort: ASUS, Socket A, A7V8X KT400 /Lan/1394/SATA/,

9.374 kr
15. oktober 2002 - 21:13 #8
http://www.edbpriser.dk prøv tjeck her
du får meget for lidt
Avatar billede donwang Nybegynder
15. oktober 2002 - 21:13 #9
Ja...... det ender nok med en ny. du kan se et gammelt bud jeg selv lavede engang. på www.simplesolutions.dk/com-jpg
15. oktober 2002 - 21:15 #10
dumt andet
Avatar billede esben_aaberg Nybegynder
15. oktober 2002 - 21:27 #11
Som udgangs punkt andbefaler jeg ikke en opgradering!

Men man kan dog putte 128 Mb Ram merer i ca. pris 275, hvilket ville få computeren til at virke 50% hurtiger ved arbejde med tunge programmer.

En anden mulighede ville være en ekstra Harddisk, dog betinget af at det er ved at være småt med plads på den gamle.

Hvis den bruges meget til spil kunne et nyt billig grafik kort gøre underværker, det kunne være et GeForce2 eller 4 af MX typen (TI er bedre men dyere, men man kunne måske være heldig og finde en GeForce2 TI i noget restsalg), hvilke man næsten får smidt i nakken idag.

Hvis opgraderingen er udløst af lysten til at der skal ske noget, så er det også mulig at købe noget "legetøj" til dyeret, som en printer, scanner eller et digitalkammera.

Hvis det er fordi du vil igang med den helt store tur med bundkort, processor, ram og hvad det nu ellers river medsig, så sig til. Men forvis dig lige om at du selv har forstand på hvordan det samles, eller en anden i den tætte kreds. Jeg har selv lavet nummeret med at opgrader big time/opbyge fra bunden et par gange og man bliver overrasket hvergang!
Avatar billede jaxx Nybegynder
17. oktober 2002 - 13:38 #12
mit svar ville være KØB EN NY PC!!!

et lille link til der hvor jeg plejer at handle.
www.Datatel.dk
her har de også opgraderings tilbud
Avatar billede happyman Nybegynder
17. oktober 2002 - 23:53 #13
Med hensyn til El Bartos forslag til ny computer uden skærm, det bør nok overvejes om det er fornuftigt at købe et ASUS (socket A) bundkort, for derefter at prøve at få "knaldet" en Intel P4 (socket 478) ned i. Det kunne godt tænkes at ende med "bøjede ben" eller ridser i bundkortet.

ALWAYS HAPPY