Avatar billede kernelx Juniormester
15. oktober 2002 - 15:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PHP og Telnet

Er det muligt med PHP at styre Telnet under Linux?
hvis ja ...
hvordan?
hvorhenne kan jeg hente mig gode informationer om det?

med venlig hilsen
KernelX
Avatar billede debug1305 Nybegynder
17. oktober 2002 - 23:47 #1
Hvad mener du lige præcis med at styre Telnet? Vil du have PHP til f.eks. at logge på en maskine med telnet?
Avatar billede kernelx Juniormester
18. oktober 2002 - 07:24 #2
ja ...
og ogsaa ... at jeg f.eks. kan skrive en komando i et textarea
(eller <input name="telnetcommand" type="text">) - og naar jeg saa trykker paa submit, at den saa udfylder denne komando.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
05. februar 2003 - 14:45 #3
Nej, det er desværre ikke muligt.
En af mine venner har forsøgt.
Avatar billede kernelx Juniormester
05. februar 2003 - 14:48 #4
tak ...
det var virkelig godt ... at jeg fik det at vide
Avatar billede webmasterdk Praktikant
05. februar 2003 - 15:42 #5
tja, ser desværre ikke rigtig andre mugliheder
Avatar billede debug1305 Nybegynder
05. februar 2003 - 16:35 #6
Det kan altså godt lade sig gøre. "Alt" kan lade sig gøre. Mon ikke det kunne klares med popen, netcat og lidt basic telnet knowledge. Det mener jeg i hvert fald.
Avatar billede kernelx Juniormester
06. februar 2003 - 08:20 #7
ja, det går ... pga. at der er kommet nyere versioner eller sådan noget ...
i hvert falfd er der en, som fik det til at virke.
men han sagde, at der er mange forskellige indstillinger der skal laves ... og han selv har brungt langt tid til at få det til at virke.