Avatar billede faldo Nybegynder
28. september 2000 - 16:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

makro til åbning af fil i excell

Jeg skal åbne mange datafiler i excell, så jeg skal bruge en makro, der kan gøre det for mig. Det kunne være rart at kunne vælge filnavnet og derefter køre makroen der omformer til det rette format, flytter lidt på søjlerne og derefter gemmer i excell-format. Jeg kan selv lave en makro der åbner og flytter rundt, men kun med en fast fil - jeg kan ikke gøre det med variabelt filnavn. Kan du?
Avatar billede c_wellendorf Nybegynder
28. september 2000 - 22:42 #1
Du kan bruge noget i denne stil, her bliver du sat til at pege på filen:

Sub openXls()
\'
\' Macro openXLS()
\' Macro made by c_wellendorf
\'

    Set variabelWorkbook = ActiveWorkbook
    fileToOpen = Application.GetOpenFilename(\"microsoft xls Files (*.xl*),*.xl*)\")
If fileToOpen <> False Then
  MsgBox \"Open \" & fileToOpen
End If
    MyStr = fileToOpen
        Workbooks.Open FileName:=fileToOpen
End Sub

Men har du faste filnavne skal det gøres på en anden måde.
Avatar billede smoothj Nybegynder
29. september 2000 - 13:40 #2
Se evt. mit svar på spørgsmålet om at gemme filer.

:o]