Avatar billede mnow Nybegynder
15. oktober 2002 - 09:18 Der er 5 kommentarer

automatisk tilbage til startside

jeg skal bruge en script, som kan gøre sådan at hvis en hjemmeside ikke har været aktiv i så og så lang tid, skal den hoppe automatisk til startsiden, hvis den feks står på en af undersiderne. jeg håber der er nogen som har en ide til hvordan jeg skal lave det.
Avatar billede kmx Nybegynder
15. oktober 2002 - 09:32 #1
Scriptet her resetter en timer hver gang man flytter musen. Hvis timeren får lov til at løbe ud (dvs musen bliver ikke flyttet) redirecter den til en angiven side.

<html>

<head>

<script language="JavaScript"><!--
if (document.layers) {
  window.captureEvents(Event.MOUSEMOVE);
}

window.onMouseMove = resetTimer;

var tID = '';

function resetTimer(e) {
  alert('here');
  clearTimeout(tID); // reset the timer
  tID = setTimeout('executeTimer()',10000);
}

function executeTimer() {
  location.href = 'a.html';
}
//--></script>

</head>

<body onLoad="tID = setTimeout('executeTimer()',10000)" onMouseMove="resetTimer()">
...
</body>

</html>
Avatar billede kernelx Juniormester
15. oktober 2002 - 09:40 #2
Det kommer an paa hvor komplex siden skal väre. Men det burde väre muligt at lave det hele uden Javascript og saa at lave det med ren html:

<html>
  <head>
    <title>Test</title>
    <meta http-equiv="refresh" content="30;url=index.html">
  </head>
  <body>
    Denne side gaar til index-siden efter 30 sekunder
  </body>
</html>
Avatar billede kmx Nybegynder
15. oktober 2002 - 09:45 #3
kernelx -> den går til index uanset om der har været aktivitet eller ej
Avatar billede kernelx Juniormester
15. oktober 2002 - 09:47 #4
ok ... du vil ha' det ... at den gör det ... naar musen ikke beväger sig
Avatar billede jakoba Nybegynder
15. oktober 2002 - 10:07 #5
istedet for blot
      alert('here');
vil jeg anbefale:
  var debugging = true;    // udenfor funktionen
og så
      if (debugging) debugging = confirm('here');  // erstatter alert linien

mvh JakobA