Avatar billede wiborg Nybegynder
15. oktober 2002 - 09:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

"Dynamiske" feltnavne i et view

Jeg har en form, hvorpå der kan oprettes op til 8 responsedokumenter, Skema 2, sa, 2b osv.
Disse responsedokumenter arver fra det markerede, og alt fungerer fint.
Problemet er i oversigten hvor jeg gerne vil ha' vist oplysningerne fra det sidst oprettede responsedokument, og ikke oplysningerne fra hoveddokumentet medmindre, der ikke er oprettet nogen responsedokumenter..
Forvirret ? Det er garanteret ikke mere end mig...
Avatar billede cdelicht Nybegynder
15. oktober 2002 - 10:46 #1
Lav et felt på hoveddokumentet. Når du gemmer(*) hoveddokumentet eller et underdokument opdaterer du feltet med den ønskede værdi. I viewet viser du dette felt i kolonnen.
Lav en rutine der ser om du er på hoved dokumentet - hvis ikke finder du det. Med det "i hånden" finder du alle responses og tager værdien fra det nyeste. Hvis der ingen responses er tager du værdien fra hoveddokumentet.
Avatar billede wiborg Nybegynder
15. oktober 2002 - 11:06 #2
OK, at lave feltet på hovedformen - det er jeg med på, men så er jeg også stået af. Hvordan skal jeg opdatere feltet på hoveddokumentet når jeg opretter et responsedoc ? Og hvordan laver jeg en rutine, der tjekker hvilket dok jeg er på ? Som du nok allerede har regnet ud, er jeg ikke lige den skarpeste kniv i skuffen, hvad lige netop det her angår...
Avatar billede cdelicht Nybegynder
15. oktober 2002 - 13:19 #3
"en rutine, der tjekker hvilket dok jeg er på " - og som finder main doc
<psedou kode>
If form=response then
  do until form=main
    get parent doc
  end do
end if
"opdatere feltet på hoveddokumentet når jeg opretter et responsedoc"
If form=response then Get maindoc (se ovenfor)
Set maindoc.field = responsedoc.field
save maindoc
Avatar billede wiborg Nybegynder
06. november 2002 - 09:51 #4
Jeg har ikke nået at få det testet ordentligt igennem, og arbejder stadig videre med en anden løsning, men tak for hjælpen anyway !