Avatar billede freestyleren Nybegynder
28. september 2000 - 14:42 Der er 14 kommentarer og
5 løsninger

OnLoad åben vidue

Hej eksperter, jeg ved ikke helt om jeg er i den rigtige kategori, men her er mit spørsmål.
Hvordan laver jeg det sådan at når man kommer ind på min hjemmeside, altså onLoad
Så popper der et vindue op med et lille script som ser således ud:
<script src=http://www.quickpoll.dk/inet/qp.nsf/showPoll?openAgent&pollID=194FA></script>

med en width på 400 og height på 330

vinduet skal helst poppe op på midten!!!!

Er der nogen der kan lave en sådan kode?????

mvh Christoffer
Avatar billede blood Nybegynder
28. september 2000 - 14:44 #1
prøv denne!!!!!

<SCRIPT>
function NewWin () {
NY=window.open(\'side.html\',\'NY\',\'width=400,height=330,toolbar=no,scrollbars=no\')
}
</script>
Avatar billede dudal Nybegynder
28. september 2000 - 14:50 #2
<body onload=\"openWindow(\'stiltiltil.htm\',højde,bredde);\">

Hefter bruger du dette script.

<script language=\"JavaScript\">
<!-- hide from JavaScript-challenged browsers

function openWindow(url,h,w) {

win=window.open(url, \"pop\", \"scrollbars=no,width=\"+w+\",height=\"+h+\",left=200,top=300\");
win.focus();

}

// done hiding -->
</script>

/Jesper
www.builder.dk
Avatar billede dudal Nybegynder
28. september 2000 - 14:53 #3
Så bliver den centreret

<script language=\"JavaScript\">
<!-- hide from JavaScript-challenged browsers

function openWindow(url,h,w) {

x = screen.width/2-w/2;
y = screen.height/2-h/2;

win=window.open(url, \"pop\", \"scrollbars=no,width=\"+w+\",height=\"+h+\",left=\"+x+\",top=\"+ y +\");
win.focus();

}

// done hiding -->
</script>
Avatar billede blood Nybegynder
28. september 2000 - 14:54 #4
insæt mit script for <body>
Avatar billede dudal Nybegynder
28. september 2000 - 14:57 #5
Hele møget skal se ud som dette. :-) Hvem smider mest kode *G*

/Jesper

<body onload=\"openWindow(\'http://www.quickpoll.dk/inet/qp.nsf/showPoll?openAgent&pollID=194FA\',300,400);\">

<script language=\"JavaScript\">
<!-- hide from JavaScript-challenged browsers

function openWindow(url,h,w) {

x = screen.width/2-w/2;
y = screen.height/2-h/2;

win=window.open(url, \"pop\", \"scrollbars=no,width=\"+w+\",height=\"+h+\",left=\"+x+\",top=\"+ y);
win.focus();

}

// done hiding -->
</script>
Avatar billede blood Nybegynder
28. september 2000 - 15:00 #6
din koder er forvirene med alle de mellemrum og unødvendige ting som // done hiding --> o.s.v.
Avatar billede dudal Nybegynder
28. september 2000 - 15:11 #7
Nåja, men jeg overlever nok.

JEg misforstod dit spørgsmmål lide tror jeg da jeg kan se at du skal have <script> taggene med i det åbnede dokument.

Følgende kode kan også skrive til det åbnede vindue.

<body onload=\"openWindow();\">

<script language=\"JavaScript\">
<!-- hide from JavaScript-challenged browsers

function openWindow() {
x = screen.width/2-400/2;
y = screen.height/2-300/2;

win=window.open(\"about:blank\", \"pop\", \"scrollbars=no,width=400,height=300,left=\"+x+\",top=\"+ y);

setTimeout(\'update()\',500)

}
function update() {
    doc = win.document;
    doc.write(\'<HTML><HEAD><TITLE>Titel på siden<\\/TITLE><\\/HEAD><BODY bgcolor=white>\');
    doc.write(\'<script src=http://www.quickpoll.dk/inet/qp.nsf/showPoll?openAgent&pollID=194FA></script>\');
    doc.write(\'<\\/BODY><\\/HTML>\');
}
// done hiding -->
</script>

/Jesper
Avatar billede freestyleren Nybegynder
28. september 2000 - 15:12 #8
Det kan være jeg ikke fik formuleret mig ordentlig

Det er en side som skal åbnes, og på den side er der dette script:

<script src=http://www.quickpoll.dk/inet/qp.nsf/showPoll?openAgent&pollID=194FA></script>

ellers er alle de andre funktioner rigtige dudal, du skal bare lave det om til at det er en side der bliver åbnet altså (side.html)
Avatar billede dudal Nybegynder
28. september 2000 - 15:14 #9
Ok. Du kan bare erstatte den lange url til quickpoll med stien på en side som indeholder den kode du skal bruge.

Du kan også bruge den metode jeg lige har lavet som gør at du ikke behøver at oprette en ny side for at lave ticket. :-)

/Jesper
Avatar billede freestyleren Nybegynder
28. september 2000 - 15:19 #10
Hov det var godt det der dudal, men der er en ting galt imellem J tegnet og script tegnet, står der:  \'); doc.write(\'<\\/BODY><\\/HTML>\'); } // done hiding -->

det ser ikke så godt ud, hvis jeg sletter det skriver den at der er fejl, prøv lige at rette det!!!!
Avatar billede freestyleren Nybegynder
28. september 2000 - 15:21 #11
oventående var til dit svar:

<body onload=\"openWindow();\">

<script language=\"JavaScript\">
<!-- hide from JavaScript-challenged browsers

function openWindow() {
x = screen.width/2-400/2;
y = screen.height/2-300/2;

win=window.open(\"about:blank\", \"pop\", \"scrollbars=no,width=400,height=300,left=\"+x+\",top=\"+ y);

setTimeout(\'update()\',500)

}
function update() {
    doc = win.document;
    doc.write(\'<HTML><HEAD><TITLE>Titel på siden<\\/TITLE><\\/HEAD><BODY bgcolor=white>\');
    doc.write(\'<script src=http://www.quickpoll.dk/inet/qp.nsf/showPoll?openAgent&pollID=194FA></script>\');
    doc.write(\'<\\/BODY><\\/HTML>\');
}
// done hiding -->
</script>
Avatar billede spacey Nybegynder
28. september 2000 - 15:21 #12
dudal>>> Det virker jo ikke, den prøver bare at downloade filen!

Freestyleren>>> Brug det nedenstående script, der gør den det hele i en side, og du behøver ikke at lave en ekstern HTML side bare for at vise scriptet:

    <script language=\"JavaScript\">
    <!--

SiteX = (screen.availWidth-400)/2;
SiteY = (screen.availHeight-300)/2;
SiteWin = window.open(\'\',\'SiteWin\',\'width=400,height=300,screenX=\'+SiteX+\',left=\'+SiteX+\',screenY=\'+SiteY+\',top=\'+SiteY+\',resizable=no,scrollbars=no,menubar=no,directories=no,location=no,status=no\');
SiteWin.document.write(\'<script src=\"http://www.quickpoll.dk/inet/qp.nsf/showPoll?openAgent&pollID=194FA\"></script>\')

//-->
</script>
Avatar billede spacey Nybegynder
28. september 2000 - 15:22 #13
Hov, jeg var kommet til at skrive 300, istedet for 330.
er rettet i det næste:

    <script language=\"JavaScript\">
    <!--

SiteX = (screen.availWidth-400)/2;
SiteY = (screen.availHeight-330)/2;
SiteWin = window.open(\'\',\'SiteWin\',\'width=400,height=330,screenX=\'+SiteX+\',left=\'+SiteX+\',screenY=\'+SiteY+\',top=\'+SiteY+\',resizable=no,scrollbars=no,menubar=no,directories=no,location=no,status=no\');
SiteWin.document.write(\'<script src=\"http://www.quickpoll.dk/inet/qp.nsf/showPoll?openAgent&pollID=194FA\"></script>\')

//-->
</script>
Avatar billede olebole Juniormester
28. september 2000 - 15:50 #14
<ole>
spacey >> Det kan du ikke uden at escape \'script\'. JavaScript er ikke kommet til at kunne klone et \'Dolly-script\' af sig selv, endnu:

SiteWin.document.write(\'<\\script src=\"http://www.quickpoll.dk/inet/qp.nsf/showPoll?openAgent&pollID=194FA\"></\\script>\');

...og det bør vel i virkeligheden se sådan ud:
SiteWin.document.write(\'<\\script language=\"JavaScript\" src=\"http://www.quickpoll.dk/inet/qp.nsf/showPoll?openAgent&pollID=194FA\"></\\script>\');

/mvh
</bole>
Avatar billede spacey Nybegynder
28. september 2000 - 17:58 #15
Ole>>> Well, der er jeg ikke helt med!

Men mit script virker umiddelbart fint, både i IE og NS....

Måske er det din SkodMac der er noget galt med? :-)

Btw, længe siden man har set dig online, kommer du ikke på ICQ en af dagene?

Nu er det jo også snart Framfab tid :-)
Avatar billede olebole Juniormester
28. september 2000 - 19:46 #16
JavaScript BØR ikke kunne skrive \'<script>\'...det SKAL escapes  :o)
Du vil kunne finde tilsvarende besvarelser på Eksperten fra \'pisse-mænd\' - ikke kun fra \'Macintosser\'!
/mvh
Avatar billede funnysite_dk Nybegynder
02. oktober 2000 - 12:18 #17
Jeg kan se din afstemning af lavet af Quickpoll.dk
Der kan man vælge at få afstemningen vist i et popup vindue, efter man har oprettet afstemningen.
Avatar billede funnysite_dk Nybegynder
02. oktober 2000 - 12:38 #18
Her er hele html-koden du skal bruge:

<html>
<head>
<script>
function open(){
win=window.open(\'http://www.quickpoll.dk/inet/qp.nsf/standalonepoll?openform&id=194FA\',\'quickPoll\',\'toolbar=no,location=no,directories=no,resizable=yes,scrollbars=no,menubar=no,width=400,height=330\')
}
</script>
</head>
<body onload=\"open()\">
</body>
</html>
Avatar billede freestyleren Nybegynder
02. oktober 2000 - 17:38 #19
den skriver stack overflow at line 7 ???????\'
hvorfor det!!??