Avatar billede kimputer Nybegynder
14. oktober 2002 - 13:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

JavaScript i min JSP kode - whats wrong ??

Ideen er hvis værdien Start er 1 skal den udføre min JavaScript funktion SkiftSide, men istedet udskriver den bare funktionen på siden..hihi..skide træls...
hvad er der galt??

String _Start = request.getParameter("start");
int Start= Integer.parseInt(_Start);
if (Start==1)
{
  Start=0;
  out.print("SkiftSide(1, 'SCANIA');");
}else
  Start=0;
Avatar billede hbhansen Nybegynder
14. oktober 2002 - 13:20 #1
Er det ikke fordi det skal være:
String _Start = request.getParameter("start");
int Start= Integer.parseInt(_Start);
if (Start==1)
{
  Start=0;
  SkiftSide(1, 'SCANIA');
}else
  Start=0;
Avatar billede kimputer Nybegynder
14. oktober 2002 - 13:22 #2
så kommer den med følgende fejlmeddelse :

/OLTI AKA/ordretilbud.jsp:55: Method SkiftSide(int, java.lang.String) not
found in class _olti_220aka._ordretilbud__jsp.
        SkiftSide(1, "SCANIA");
Avatar billede disky Nybegynder
14. oktober 2002 - 13:24 #3
det er klart den kommer, for din kode er JSP og ikke javascript.

Det skulle virke fint de dut prøver på, hvis din out.println() placere outputtet på det korrekte sted i html siden.

Altså du skal sikre du udskriver dit 'javascript kald' på et sted hvor html siden forventer javascript kode.
Avatar billede hbhansen Nybegynder
14. oktober 2002 - 13:25 #4
disky > f.eks. et sted hvor der står onSubmit, onClick osv.?
Avatar billede kimputer Nybegynder
14. oktober 2002 - 13:26 #5
jeg var ikke klar over om man kunne kalde en JavaScript funktion fra sin JSP kode...hihi...det styrer jeg vist ikke for vildt
Avatar billede kimputer Nybegynder
14. oktober 2002 - 13:26 #6
oky
Avatar billede disky Nybegynder
14. oktober 2002 - 13:34 #7
hbhansen:
Korrekt

kimputer:
Det kan man heller ikke, men du kan udskrive text fra JSP siden, når den generere din html side som så kalder dit javascript, hvilket er det som du skal gøre.