Avatar billede huulbaek Nybegynder
13. oktober 2002 - 19:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ODBC v.2.1

Kører med ODBC på c5 v1.6. Nu har jeg så installeret en demo-version af v2.1 med demo-koden - dvs. ikke en rigtig licens. Installerede også ODBC-driveren igen fra CD'en.

Nu kan jeg så hverken få kontakt med min "gamle" eller nye c5 via ODBC. Fejlen: ODBC ERROR: [Simba][SimbaEngine ODBC Driver][DRM File Library]General error.

Skyldes det manglende licens? Eller noget andet?

Takker på forhånd...
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2002 - 07:28 #1
ODBC licensen skal svare til C5 licensen. Altså er du nødt til at anskaffe 2.1 licens til både C5 og ODBC eller afinstallere begge og installere 1.60 med ODBC igen. Prøv evt. at starte med afinstallation af 2.10 og se om det hjælper.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
27. december 2002 - 17:53 #2
Serienummeret skal indlæses i ODBC driveren på samme måde som i en kerne, så du har nok bare overskrevet den gamle ODBC driver med en ny uden kode - godt klaret!
Avatar billede huulbaek Nybegynder
28. december 2002 - 12:47 #3
Ja, det er helt sikkert rigtigt. Lidt fjollet, da jeg egentlig bare vil teste den nye version af c5. Forstår ikke helt at det ikke kan lade sig gøre, at teste et program ordentligt, inden man indkøber de dyre licenser...
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
28. december 2002 - 13:11 #4
Normalt er ODBC ikke det første folk tester i C5 så jeg ved faktisk ikke om det virker som demo. Hvis du vil teste en ODCB opsætning kan jeres forhandler sikkert hjælpe med nogle lånekodet (Forhandlerens koder er tidsbegrænset til max 3 måneder og må bruges til test hos kunder)

//Tommy
Avatar billede dma Nybegynder
28. juni 2003 - 14:57 #5
Lukketid?