Avatar billede heidielkjaer Nybegynder
13. oktober 2002 - 19:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til formel?

Hejsa,

Jeg har et problem med excel. Jeg er ikke nogen super bruger, men forsøger at lære det. Jeg vil se om jeg kan fomulerer mit spørgsmål.
Jeg har 2 ark.A og B. Jeg vil nu trække tallet i Celle a2 på ark B fra tallet i celle a2 på ark A. Hvordan går jeg det. Jeg er heller ikke sej i Visual Basic...

Heidi...
Avatar billede bak Seniormester
13. oktober 2002 - 19:31 #1
du stiller dig i den celle hvor du ønsker formlen.
Skriv = og udpeg celle a2 i ark1, skriv - og udpeg celle a2 i ark 2, og tryk enter.
Alernativt skriver du =A!A2-B!A2
Avatar billede heidielkjaer Nybegynder
13. oktober 2002 - 19:42 #2
Det virker ikke, fordi resultater skal være i celle a2 på ark A...altså den celle, hvor tallet skal trækkes fra. Den skriver noget til mig  om circulære referencer...?? Det lyder vist lidt indviklet...
Avatar billede bak Seniormester
13. oktober 2002 - 19:52 #3
Ja det gør det. Man kan ikke gøre som du ønsker da celle A2 på Ark A så vil genberegne sig selv og blive ved med det....circulær beregning.
Det vil sige at man ikke kan includere den celle man skriver formelen i, i selve formlen. dette skyldes at hver gang der er en ændring i cellens værdi genberegnes arket og hver gang det genbegnes vil cllen ændre sin værdi, hvis den selv er en del af sin egen formel.
Avatar billede janvogt Praktikant
14. oktober 2002 - 10:13 #4
Du kan sætte denne lille kodestump ind.
Den tager værdien fra Ark B celle A2 og trække det fra celle A2 på ark A og sætter det ind i samme celle.
Dette sker hver gang makroen køres.

Sub TrækTalFra()
    x = Worksheets("A").Range("a2").Value - Worksheets("B").Range("a2").Value
    Worksheets("A").Range("a2").Value = x
End Sub
Avatar billede heidielkjaer Nybegynder
14. oktober 2002 - 10:38 #5
Super tak skal du ha'.
Avatar billede janvogt Praktikant
14. oktober 2002 - 11:00 #6
Velbekomme :-)